Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 962 ggr
gejsa
0

Herregud säger jag bara.

Snuttan2
0

usch vad hemskt :( Är ju något förfärligt fel på människa som vill ha sex med djur :/

att gubben inte ens kan åka dit för att vara våldsam emot djur?!?

Sussi
0

Sjukt!

Hur kan inte tidelag vara förbjudet? Vet inte om det är det i Finland men jag hoppas verkligen det!

gejsa
0

Tycker det är konstigt att det verkar vara lalgligt att bara gå in i ett stall och ha sex med en annans häst.

Nog att det är konstigt att det inte är förbjudet i Sverige men att göra intrång i en annans stall är väl inte lagligt????

__iE
0

fyfan vad äckligt!

joytick
0

Usch :'( Så j*vla äckligt

Faxlin
0

Fy f*n säger jag. Finner inte ord för hur äckligt jag tycker sådant är.
Att det inte införs ett förbud mot Tidelag igen förstår jag inte.
Och jag kan säga att gubben ska vara glad att det inte vr mitt stall han knallade in i. Då hade inte polisen behövt frakta bort honom, det hade behövts annan personal till det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jen
0

jag säger bara ETT ord

VEDERVÄRDIGT!!!

[Angel88]
0

gud ett skott i pannan på så danna personer tycker ja, dom borde inte få leva

Sussi
0

#8 Det där är ändå att ta i, vård borde människorna få ist!

[Angel88]
0

#9 nä, inte när dom våldtar ett försvarslöst djur, den kan ju inte säga att det gjör ont eller sluta

MalinSandman
0

STACKARS DJUR !! .. Personen i fråga skall skjutas tycker jag! , då fölet kan bli sjukt , om han hade hunnit göra nå :S , + att den får hemska tankar resten av livet och kan bli bakskygg och rädd för män! .. ojoj tänk vad som kan hända :S  Stackars krabat! ..

kemikal
0

En namninsamling för att få en lag mot tidelag har startats här.

Zadeira
0

Det är ju sinnessjukt att det inte är olagligt! Det är ju rent ut sagt löjligt att det är tillåtet att våldta djur!

lisette
0

#12 konstigt att det inte är lag på det sedan innan egentligen.

kemikal
0

Det var inkluderat i en lag som även handlade om bl.a homosexualitet, som för många år sedan (kommer inte ihåg exakt när) togs bort eftersom den hade religiös grund. Efter det kom det aldrig till någon ny lag som förbjöd tidelag, även om det emellanåt kommer in nya motioner om det. De gånger någon straffas är det för djurplågeri, då man kunnat bevisa fysiska skador hos djuret etc. Mer information finns på sidan med namninsamlingen.

gejsa
0

Nu har iaf jag skrivit under den.

Fler?

Lindbygarden
0

1944… även ruskigt att homosexualitet vart i samma pragraf/lag som tidelag…

Perverst kryp, tror inte att vare sig pedofiler eller dessa som har sex med djur går att "bota"… tyvärr… kemisk kastrering kanske?

Lindbygarden
0

har skrivit på samt skickat iväg flera mail.

__iE
0

har också skrivit under!

LinaN
0

Före detta riksdagsledamoten Gustav Fridolin la under sin tid i riksdagen en motion om att åter kriminalisera tidelag – endast sex riksdagsledamöter röstade för.

Då undrar ajg om om resterande ledamöter är FÖR tidelag o bidrever det själva efterosm de inte ville förbjuda det….. *funderar*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

kemikal
0

#20 Precis…borde ju varit självklart för dem att rösta för.

wewwa
0

Asså vad är det för sjuka människor. Och det är ju väldigt konstigt att det är olagligt att våldta människor men inte djur. Skrikandes

#8 Det är ju för snällt, sluten vård eller fängelse i många år borde det vara för sånt här… :'(

Lindbygarden
0
Lyrik
0

Läste om detta i nya Ridsport igår. Helsjukt!

I ett av stallen jag har stått i Uppsala med Lyrik, var det en "gubbe" som gick in till gammelrusset (hon var typ 28 då) och gav sig på henne "därbak" med en glasflaska.Förvånad Hästägaren hittade henne blödande på morgonen.

kamjo
0

#24 Hur gick det med henne?? Stackars häst!

Har skrivit under nu!

Lyrik
0

#25 Nu var det några år sedan. Veterinären fick sy henne. Sen flyttade hon till ett annat stall. Hur han hade lyckats med att komma åt henne vet ingen. Hon var väldigt rädd för män innan det hände, det blev väl inte bättre av detta.

Tror det var det året det var många ston som blev skurna/misshandlade runt om i Uppland, även kossor. Men jag har för mig att de tog en gubbe på bar gärning, som åkte dit rejält.Fundersam

kamjo
0

#26 Min kompis häst blev skuren utmed hela buken, som tur va så överlevde hon, men hon hann förlora mycket blod…

Kan inte förstå hur man kan göra så mot djur!

Yessica
0

USCH!!! Hur kan man göra så mot dom stackars djuren! =/

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Lizzan
0

SJUKT!!!

AusaBausa
0

känner ibland att de som utsätter djur/människor för hemskheter för borde själva få känna på det!

ForceA
0

Fy fan vilka vidriga idioter som går lösa. Har skrivit under

[Zorro_93]
0

vilken jävla idiot!

muirab
0

SJUKT!!!!!!!