Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 811 ggr
[Lill-Jonna]
0

Help!!! Akut!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min bästa kompis red sin sköthäst igår (söndag) och när hon hämtade henne i hagen så var hon svettig (hon har INTE täcke) Sen när hon red så var dom nära att gå omkull, hon la sig på frambenen Förvånad Vad kan detta bero på????

Fiona
0

kolla med vet låter ju lix konstigt .. fast de kan ju vara så att hästarna har rejsat i hagen men så trött så att den ramlade ihop borde den ju inte bli .. ?

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

VeNyRa
0

kan nån ha vart och ridit henne utan lov?

annars är det nog bäst att ringa vet.

jn84
0

Jag hoppas att ni kontaktade ägaren?

Tempen är ju en bra grej att kolla vid ett sånt tillfälle..

Det kan ju vara så enkelt att hästen har busat sig svettig i hagen och sen snubblade när hon red, av ren tillfällighet. Men allmäntillstånd och temp säger ganska mycket om hur en häst mår…

gejsa
0

Kolik, borelia, lekt i hagen.

Katter3
0

När jag red Pila en gång råkade hon snubbla och åkte ner på frambenen. Men hon "hoppade" upp igen och det var ingen skada skedd, hon haltade inte eller något.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Marija
0

Håller med #3.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

medde
0

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

maqiil
0

#7   troll??

E_hjo
0

Så har Maggan gjort 4 ggr med mej. En resulterade till att vi for omkull rejält. Dom andra tre har hon lyckats räta upp sig.

medde
0

Tar bort mitt inlägg själv.

DojoKelder
0

#10 nu kan jag ju tala om att detta inte är ett troll.. och på ridsport har iaf jag för mig att vi inte skulle "anklaga" någon för att vara troll.. ;)

medde
0

Jag Pm:ar dig Dojo Kelder

Lizzan
0

Busat i hagen kanske?

maqiil
0

Rullat sig i gräset i hagen kanske eller va svettet varmt?

pocca
0

jag och Titti tror att det ligger till såhär: för nån vecka sen var det ju minusgrader och då blev hästarna vana vid minusgrader. men sen helt plötsligt så blev det varmt igen och "hästarna" var inte "beredda" på det så därför svettas dom nu, kanske p.g.a. pälsen. så det kan vara anledningen till varför Pocca svettades. men jag tycker att det är konstigt att hon gick ner på knä för hon snubblade inte, asså det kändes mer som att hon skulle kollapsa.. stackaren :'( jag vill att Ann Louise ska ringa till veterinär ifall Pocca inte blir bättre.. <3

Maja
0

Att hon har satt så mycket päls på en vecka att hon skulle svettas så pass mycket låter ju lite otroligt..