ÄÄÄÄNTLIIIGEEEENN!!!
Idag föddes mitt så fruktansvärt efterlängtade föl :o)
Det blev en jättefin hingst som får namnet Mirabil som i maskulin form betyder Underbara Ting.
Mamma häst satte vaxproppar för några dagar sedan men i morse var dom borta. Runt 16.15 i eftermiddags föddes han i hagen. Hon hade inte visat några som helst tecken på att det var på gång. Uppfödaren upptäckte honom efter att ha först ha tittat till hästarna och när hon en 30 minuter senare gick till hagen igen låg han där inte mer än 10 minuter gammal och det var då hon ringde mig :o)
Mamma häst och klimpen fick komma in i stallet för ompyssling direkt.
Enligt uppfödaren så är han det vackrase föl de har fått under alla deras år med kvalitetsavel och hade han inte redan varit bokad av mig så har de behållt honom för trolig avel.
Nu har jag i stort sett precis kommit hem efter att ha gosat med honom och myst med mamma häst.
Här kommer bilder som jag lovat…..på dom är han bara drygt 3,5 timme gammal :o)
// En ÖVER lycklig CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Stort grattis. Måste kännas skönt efter denna långa väntan!

Men gud vilken sötnos!! =P Grattis 

Skriver grattis här med :)

Ett jättestort grattis från mig, vad fin han såg ut
GRATTIS Charlotte :o) Såå underbart söt!
Många många grattis!!
/Elin

Tack snälla ni…jag är så glad…hjärnan fungerar inte riktigt ordentligt än, jag är fortfarande helt i det blå !
Idag av alla gånger som jag kört dit så körde jag fel 3 gånger…snacka om borta i skallen *skratt*
Mvh CBA
åh! vad roligt för dig nu när du väntat så!!!
en sån fin liten kille 
stort grattis till dig!!
fy så roligt ! :) grattis till vad säger man då, återbliven (?) hästägare :)

#8 Han är inte min riktigt än….i december/januari blir han min på riktigt….men stort tack ändå :o)

Åh! Vilken sötnos!!!! Grattis! =) Mamman såg fin ut så han lär ju ha bra gener =)
Gud sicken liten godis :D Grattis!

Grattis till det fina fölet. Såg nu, vilken lugg mamma sto har. Hingsten såg stor ut, hög, alltså.
Jättegrattis till dig. 
Hur länge gick hon över tiden?

Åhhh vad kul!!!
-Äntligen!!
-Tror du att han blir skimmel eller svart?
Många kramar till er!

#10 Han har en väldigt fin stam. Både mamma och pappa häst har gener från den gamelpolska stammen med massor av kanon hästar både i ridbarhet och exteriör :o)
#12 Mamma häst är superfin med kanon stam och hon har väldigt lång lugg och man. Hon är ca 152 cm och pappa häst är runt 149-150cm men uppfödaren tror att min lillkille kan bli ganska stor men att det kan vara en synvilla med tanke på att hon gick 29 dagar över tiden.
#13 Äntligen ja :o)
Uppfödaren tror han blir skimmel men jag håller tummarna för att han får behålla färgen. En kompis till mig hade ett underbart sto från samma uppfödare och hon föddes riktigt mörkbrun (svart/brun) och de trodde hon skulle bli skimmel ganska länge, men hon behöll sin underbara mörka färg….så förhoppningsvis gissar dom fel den här gången med :o)

Så vacker!!
Perfekt om ca 6 år så drar vi ut på tävlingar med våra små hingstar du och jag..ha ha man vet ju aldrig jag hinner ju bli tant jag med då och kanske börjar med diastans;)

#15 Kallar du mig tant ? 

I första hand kommer han tränas i western då det är mitt största intresse, distansen kommer bli en intressant krydda i träningen :o)

Är det kanhända mig du kallar tant kanske Linda? hmm
Grattis grattis!! =D

Stort grattis! =)

kul, grattis!!!!

Ett jättegrattis! Så skönt att din väntan är över. Han såg fin ut.

Grattis!
Man ser verkligen på honom att det är en liten arabgosse

Grattis! 
=)
Vad roligt! Jag ska om allt vill sig väl få föl från min islänning, men inte förrän nästa år.
Sååååå underbart, jag kramar på här med!