Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1443 ggr
Zadeira
0

Låtar till förlorade hästar.

Har ni nån låt som påminner er om nån häst som betytt mycket för er och som ni har förlorat? Jag har förlorat tre hästar som betytt lite extra för mig, tre hästar jag haft ett speciellt band med, och alla har varsin låt, som av olika anledningar påminner mig om dem och som jag blir lite känslosam av att lyssna på. Tänkte dela med mig, och se om nån ville göra samma sak.

• "Set the fire to the third bar" - Snowpatrol påminner mig om älskade Oskar, som försvann i agusti i år. Texten och musiken säger allt, om minnet av var han funnits och var vi sagt faväl, om hur jag vill lägga mig ner och vakna hos honom, om kärleken jag kände… jag är så tacksam över att jag fick träffa honom igen de där sista gångerna efter så många år, återuppleva den gamla tiden och skapa nya minnen. (Tack, lisette)
  • "Iris" - Goo Goo Dolls är min och Hennings låt. Lyssnade på den sista kvällen med honom, när jag busred honom sent på kvällen när stallet var tomt, hans sista kväll i stallet. Det var en magiskt stund, aldrig under de två åren jag red honom gick han så fint som då. Texten säger väl allt där med, beskriver känslan den kvällen precis. Var Henning är idag vet jag inte, om han lever eller inte, men faktum är att jag blir så glad var gång jag hör Iris, för då minns jag det där magiska den kvällen.
  • "Forever Yours" - Nightwish är Lady Henrietta för mig. Låten är egentligen inte så bra, och det är inte hela låten i sig som påminner mig om Hettan. Det är en speciell del som träffar mitt i prick på det bandet jag och Hettan hade. Låten påminner om att jag aldrig kommit lika nära någon häst som jag kom Hettan. Vi var själsfränder. Trots att min kärlek varit lika stor till både Oskar och Henning, har jag aldrig kännt en själ som jag kände hennes, vi var sammanlänkade på ett helt annat sätt. Så, därför påminner denna låten om oss.
Alexandra13
0

Jag har ingen låt/låtar som påminner om en häst, men till en hund som jag älskade jättemycket.

Slipped Away-Avril lavigne Missing you-1st lady

Lizzan
0

**When youre gone - Avril Lavinge
**:)

Saxo
0

#2 ahh ! så bra den e :) lyssnar på den nu :)

bubbelbubbel
0

My Immortal - evanescence
det är min och perles låt. gosch vad jag saknar den filuren ibland :)

Johanna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag gråter så fort jag hör Sonja Aldéns nya låt "Det är inte regn som faller",Gråter

jag tror att den låten gjordes för Pluttens skull…Flört

nee, men jag tycker den passar väldigt bra, o jag tycker den är jättefin.. dom gånger jag orkar höra på den….

sen har jag en "glad" låt oxå när jag tänker på Plutten.. Roger Pontares "När vindarna viskar mitt namn", jag höll på o sätta ihop ett dressyr program till pluttisen o mej o den låten skulle vara med.. Nu hann jag ju tyvärr aldrig rida det o det har heller inte blivit klart, men det är ändå en glad tanke när jag hör den låten…

LindaKarlstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vertaling van Do - Angel by my side

Jag kan inte lyssna på den låten utan att börja tänka på Paso :o

sen har jag en dikt till Denniz:

Don't Cry For The Horses, av Brenda Riley-Seymore