tandläkare
Hejsan:) Vart får man tag i tandläkare ? Och ungefär hur mycket kan det kosta? Mvh Amanda

kontakter? var bor du?
vår tar typ 700 kr per häst och han är utbildad i USA.

bor i skövde. okej. Vet du någon här omkring eller hur jag kan hitta någon?

Sök på hästtandläkaretandläkare på altavista t.ex. så får du upp ganska mkt..sen får du kolla viken tandläkare som behandlar i just Skövde. Det brukar stå var de behandlar..=)
#2 Våran vetrinär raspar pållarnas tänder….
Fråga in veterinär!
Letar oxå Hästtandläkare till Lyrik. Vill ha en som är utbildad på hästens tänder, vilket de flesta veterinärer inte är…

#2 Benny bor väl i skövde?
sen finns Johan Lund i Floby.

Jag skule satsa på vetrinär och inte tandläkare…

#8 Varför? Går du till tandläkaren när du har ont i lilltån :P

Jag går hellre till vetrinär än alla utom två tandläkare då de egentligen inte har nog med utbildning för att få rota min häst i munnen och desutom inte får ge lugnande eller smärtstilande vid ingrepp.
Vi tar alltid ut vetrinären för raspning…

#10 men då är de inga leg. tandläkare ju om de intre får ge lugnande..

Det finns inget som heter legitimerad hästtandläkare i Sverige. Vi har inga utbildnignar för det eller något annat. Utan de som jobbar med det är (förhoppningsvis iallafall!) utbildade utomlands, typ i USA, tyskland osv. Och i usa finns det i stort kurser som inte är så mkt mer än en vecka där man kan få kalla sig tandläkare efter
- Du kan ju själv räkna ut hur pass skicklig man är efter det.
Och faktumet att man itne får ge lugnande, smärtstilande osv kvarstår. Gör att en vetrinär måste åka ut och göra det vid ingrepp isåfall samtidigt som "tandläkaren" kommer ut, och en bra borde tveka stort på att göra det, eftersom den sedan kan råka bli ansvarig för om "tandläkaren" gör något fel under behandlingen!
Och det är ENBART vetrinär som får skiva ut och ge lugnande. Ingen annan.

#13 skriva ut ja. men vi får oxå ge lugnande, men bara inte i blodet.