Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 981 ggr
Fiona
0

transportskydd?

nu har jag gjort egna paddar och är mkt nöjd ;D men Fionas (hon är shettis) ben när dom blev lindade med padd och flecclinda blev dom super tjocka.. Så nu undrar jag om man kan ta elastiska benlindor och linda med ? Jag har paddar under .. tacksam för svar :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

AliceL
0

ja om du vill ha arbetsbandage, alltså om hästen ska arbeta, bör du ha elastiska lindor och padd ;)

-Japp-
0

om det inte är nån längre sträcka så går det ju bra, men ska man åka flera timmar så ta fleece ändå.

Fiona
0

#skydden ska bar användas under transport färd .. ;P

#2 okej tack , de tar bara ca 45 min till ridhuset så då funkar de ju ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

AliceL
0

ah transport var det visst. skulle aldrig våga ha lindor i transporten!! tänk om de går upp, halkar ner osv. :S

Silenos
0

Ett tips ! Hästbutiken Pålle o Mimmi, www.helpoffice.se ,   syr transportskydd för shettisar . Jättefina och kostar bara 100 kr ! Jag är inte säker på om det finns bilder på hemsidan, men maila eller ring, kan verkligen rekommendera dem !

nannan
0

#0 Fleecelindor är ju inte sydda, så de kandu lätt klippa av en bit för att de ska passa! :) 

#4 Tejp eller lindlås? ;) Och faktiskt, transportskydd halkar mer än vad lindor gör. Varför skulle de halka mer än vid arbete?

Jag lindar alltid vid transportering, just av det faktum att transportskydden har en förmåga att halka och störa mer…

nannan
0

Glömde tillägga att givetvis åker det på boots också.. ;)

thilda-
0

jag lindar alltid benen.. från hoven och upp till knäna!

steffy
0

jag har oxå shettis och när det var aktuellt att linda hennes ben, så använde jag flece lindor som jag fick klippa av ca 1.30cm från.

Zahara
0

#8 förlåt  men du lindar väl inte ända upp till knäna bak? de sitter ju ovan hasen bak:/ säger ofta knä själv men vet att det är fel…hade varit en kulig syn dock men tror det blivit stel gång bara… *ler*

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Fiona
0

#4 alltså fyra st för 100 spänn ? :O toppen bra isf :P

Jenny

Silenos
0

Japp ! Fyra st för 100 kr, kanon !

thilda-
0

#10 haha nää inte så långt bak :) kan rita en liten bild så du kanske förstår :D

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så typ :) där dom röda sträcken är, där lindar jag ca..

AliceL
0

Risken med lindor jämfört med transport skydd är ju om lindorna åker av och hästen trampar på dom och drar åt..

Fiona
0

#12 ska absolut kolla in deras hemsida, tack så jätte mkt för de tipset ;)

och tack alla andra ;)

Jenny