Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 611 ggr
LinaN
0

Officiellt! min häst ÄR knäpp!

Igår, så skulle bonden skotta snö på gårdsplanen, han öste då in snön med hjälp av skopan i hästarnas hage över staketet. Vad tror ni min häst gör? Jo, ha ngår och ställer sig mitt i snöhögen när traktorn kommer med skopan 2½ meter ovan mark o börjar sakta tippa snön (Jag hade ögonkontakt med bonden o vi var överens, vi ville bägge se vad min lille häst gjorde) Harry backade snabbt undan när snön började rasa ner, men 10 sekunder efter att raset var över stod han mitt i nsöhögen och undersökte läget.

gissa om jag förbannade mig själv över att itne ha haft kameran med mig o spelat in den här händelsen, ha nvar stencool hästen! 

När bonden backade bort satt han o råflina och skakade på huvudet åt in knasige häst….. Harry börjar bli väldigt populär i stallet nu…. han kallas bland anant för "nakenhästen", då han är den enda utan täcke…. han kallas också för den "Lille" hästen, och många tycker han är hur go som helst, o det är ju skönt, att han sprider ett rykte om sig att vara lika snäll som han är stor. :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Emmelie
0

Vad roligt :). Kul att det går bra för er! Jg gillar din häst med, han är jätte fin.

gejsa
0

En riktig knäppis. :)

Snuttan2
0

Vilken traktor-säker häst iallafall :P

Marija
0

Hihihi =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lizzan
0

Hihi, söt :)

LinaN
0

#3 mjoh, men första gången jag mötte en traktor med honom hos Lisette så slet han sig ^^ men från det till detta är ju verkligen ett framsteg…..

Däremot så är det knappt lönt att vifta med saker kring hans huvud (tex när man ska fodra) för att få sitt utrymme, han bryr sig inte….. så han är verkligen inte en lättskrämd häst…..

Jag har väl berättat att han går att slå i huvudet (nätt då då) med en kvast? o han verkar till o med gilla det….. ska ta o filme min knashäst vid tillfälle…. '

han är o förblir en knasig häst alltså…… mer brist  på rädsla får man leta efter :D

Mandysan
0

haha :D

jen
0

haha, vilken sköning :)

Snuttan2
0

Jag är glad att jag ens kan stå med grepen i handen nära min häst eller än bättre mocka med hästen i boxen utan att hon slår på panik Oskyldig

Kunde lätt byta mig till lite utav den coolheten ;)

Johanna
0

haha!

vad kul…

Plutten var precis likadan…

ex: när han gick på lösdrift o vi körde upp balar i hagen m traktorn stod han helt plötsligt under "skopan" o började tugga o han var väldigt förtjust i div stora motorfordon… inte ett dugg rädd…

Sehvrin
0

Vad härligt att han är så lugn, det är jätteskönt när ens hästar är orädda ^^

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

steffy
0

ha ha ha rolig häst

LinaN
0

Jovisst är det jätteskönt när de är orädda, men så orädda att det börjar bli svårta att sjasa undan honom i tex boxen när man ska fodra….. jag kan vifta med hinken, stå och hoppa jämfota o vifta emd armarna, tror ni det blir ngn nämnvärd reaktion? nepp….. så litet nackdel är det ju också å ha en så cool pålle.

VeNyRa
0

lagom är alltid bäst ;)

lisette
0

#6 Däremot så är det knappt lönt att vifta med saker kring hans huvud (tex när man ska fodra) för att få sitt utrymme, han bryr sig inte….. så han är verkligen inte en lättskrämd häst…..

jag tror att det är för att han inte ORKAR bry sig… ;)

jag blev förvånad när jag fick se bilderna på honom där han bockar… ;)

Lindbygarden
0

charmplutten:O)

Johanna
0

#13 haha… det låter precis som Plutten!

men du har rätt… det ÄR jobbigt när dom är för coola i vissa sammanhang… speciellt när dom är stora o orubbliga ;)

gejsa
0

Ja, så är mina hästar med. Alltså orädda om man kör in med traktorn i hagen. Då följer dom efter för att se vad gubben gör. För då är dom ju hemma.

Men möter jag en traktor på vägen….. ja, då är det annorlunda. Då är det otäckt enl gobban. Då måste jag in i skogen en bit eller över diket för att han ska känna sig säker.

Lyrik
0

#9 Precis som Lyrik var i början. Man kunde inte gå i närheten av honom med en sopkvast, grep eller skyffel, han blev livrädd då. Varken i boxen, gången, stallplan eller i hagen. Men han blev tyvärr vanvårdad/misshandlad från det han var 3 tills han var 9 år, då omhändertog polisen honom… =(

Rita-S
0

han var ju helknäpp när jag hälsade på honom Torsdag med! Otålig äfter att gå ut, men väl ute ville han inte ut ändå tex :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida.