inverkan?
Hej alla ni glada western ryttare! här kommer lite fråger från en nybörjare (ridit engelskt innan) Tänkt gå över lite till western och jag rider nu på bridongbett fast med lösa tyglar och skulle vilja har lite info om hur ett stångbett inverkar i hästens mun vid westernridning…
Tack på förhand :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
#0 jag ahde faktistk itne velat se ett stångbett i Dionnes mun, hon har ju gått bra på bridonget så varför krångla till det med ett stångbett? Det finns många w-ryttare som rider på vanliga bridong, o om jag itne missuppfattat helt så är det först i högre klasser som man måste ha stång…..
O på Dionne är det fullständigt onödigt tycker jag…. visst kan det vara snyggt med stångbett men samtidigt…. man kan ju lika gärna sätta fast en råttfälla om tungan på henne från början…..
Blir ledsen när jag hör att DU av alla människor funderar på att skaffa stång (för det är vad jag tolkar ditt inlägg som)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
ja funderar på stång men funderar på många andra bett med! har ju en liten som ska ha sen med! och har man bara en bra hand med bettet så! tänker skaffa det bett som passar bäst på min häst… med tanke på att d e en travare så lägger hon sig gärna på bettet när det blir fart…som anna gjorde framför sulkyn…mina funderingar är om hon på ett annat bett kanske inte hade gjort det vilket = ännu mindre inverkan i munnen på henne än det lilla hon har nu! vet ju att ett vanligt tränsbett bara gör saken värre än bridongen så det fungerar inte…hack tycker jag inte om och tänkte prova betlöst en dag men tror inte på det med Dionne…tyvärr.
*putt*