Lite babbel bara
Hur högt har ni hoppat? Oxer räcke eller något annat? Vad hette hästen? Kanske att det var din första häst? Jag är nyfiken! 😃
115 tror jag. Var på ett ridläger på Tjörns RK, hästen hette Bess. :-) Möjligt att jag hoppat högre senare, på ridskolan jag gick på för ett antal år sedan. Numera hoppar jag nästan inte alls, utom små stockar i skogen.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Hoppade min farfars gamla shire då hoppade jag 125 (men trillade av heheh) Men max jag faktiskt kommit över hindret utan att falla av är 120. Det var inget snyggt hopp och jag höll på att trilla av men lyckades sitta kvar det var ett räcke. Hästen kallades Remi (han hette typ Skyfalls Remington kommer inte ihåg namnet innan remington men har för mig att det var skyfalls) tyvärr så lever han inte längre då han fick en spricka i frambenen eller något.. Men med mina egna hästar har jag hoppat 80 det såg ut såhär (se bild) men det första var en oxer och det andra hindret framför var ett räcke.
Hoppat 1 m, 1,10? Har för mig att det låg på runt 110, iaf. Är relativt höjdrädd så bad de inte säga hur högt det var när de höjde haha. Det var ett simpel räcke. Hoppade en D-ponny, min dåvarande medryttarhäst, tror han var runt 21-22 år när vi hoppade det. Han blev avlivad förra året, tyvärr, men betedde sig när jag red honom inte som han så gammal!