Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 702 ggr
Travis D
0

Ridläger?.. #2 hihi

Hej!

Jag har tänkt att ta med Kakan till Karlshem's ridläger men har aldrig varit där tidigare och vill veta om någon varit där med sin egna häst/ponny och vad ni gjort och hur det gått.

Kakan är ju mycket låg i rang och har lätt att bli mobbad av andra hästar och försöker söka skydd hos dom "snällare" och är ju rädd att hon ska bli "mobbad" där eller så. Hur har det gått för er på lägret?

Jag har anmält oss till ett läger 7 dagar övernattning ett vanligt allround läger.

tiger tok
0

Kan du inte be om en egen hage till henne?

Travis D
0

#1 Vet inte kanske kan man det, men vet inte riktigt då får hon ju stå helt ensam?

tiger tok
0

Ja, fast skaderisken är stor om man släpper ihop flera hästar samtidigt, vilket är ett problem om man förväntar sig att hästarna skall kunna gå hårt dagen efter. Jag har varit där, och jag skulle be om en hage där hon kan stå, men att hon kan se och höra andra hästar.

Caf_Roy
0

Hagarna för privathästar ligger nära varandra så dom har sällskap av varandra utan att man tar några risker.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Travis D
0

#4 Okej tack då behöver jag inte oroa mig men går dom då helt ensama? Och är hagarna små eller stora? Finns det ligghall/Vindskydd? Har dom vatten och mat hela tiden?

Känner mig lite som en hönsmamma nu heheh 😃

Caf_Roy
1

Var ju några år sedan jag var där men då gick dom i relativt stora hagar (tillräckligt stora för att växa gräs i), om två privathästar verkade kompatibla fick dom gå tillsammans om deras ägare ville det, annars gick dom i hagarna bredvid varandra. Inga ligghallar utan ni får uteboxar att ställa in i på nätterna (och att göra iordning i och sånt). Att hon har tillräckligt med mat och vatten och utfodras när hon ska är helt och hållet ditt ansvar!

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"