Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 451 ggr
lisette
0

tågolycka

detta utspelade sig bara ngn km från mitt jobb. stackars stackars lokförare och STACKARS familj. fy vilken lördag…

påtal om en gammal tråd som handlade om självmord…

gejsa
0

Ja, ruskigt är det. Man vet aldrig när det är dags att vandra vidare själv. Som tur är.

lisette
0

här har vi en till… 2000 meter… fy sjutton.

Sandra
0

Stackars lokförare… tänk att fortsätta köra tåg efter en sån incident.

Men den där tomas olsson… helt ärligt så får han faktiskt skylla sig själv. Han visste att det var i princip omöjligt att ta sig ner. Det är då man tar sitt förnuft till fånga och faktiskt tar den säkra vägen ner. Visst det är tråkigt att han dog… men jag tycker inte synd om honom direkt. Däremot är det synd om hans nära och kära..

gejsa
0

Håller med dig Sandra. Äventyrare vet att dom kan dö. Jag menar varför ska man envisas med att klättra på alla omöjliga ställen?

Men en som sitter och kör bil i godan ro, kanske på väg hem och inte hör tåget. Den är det mer synd om. För att han utmanade inte ödet lika mycket som en äventyrare gör. Han ville bara hem inget annat.

lisette
0

#3 exakt så jag tänker. man får skylla sig själv..

ang olyckan, är nästan säker på att h*n kört där miljontals ggr o inte tittar sig för "tåget kommer ändå aldrig"…

Sandra
0

Jag trodde jag skulle bli utskälld för att jag va kall mot den "stackars äventyraren". Men icke…

ang. han som blev påkörd av tåget… tror han tänkte precis om säkert väldigt många andra gör "det händer inte mig"… Det är ett ganska normalt beteende iof. Men tragiskt när det väl händer nåt.

gejsa
0

Nej, varför skulle du bli utskälld. Jag tänkte faktist detsamma men du skrev först. Visst är det för jäkligt när folk dör men många ggr kan själv förhindra att det sker. Och just att klättra högt är ju en stor risk.

Sussi
0

Tänker likadant!

Han visste riskerna och han tog dem…

elin
0

#8 Precis!

/Elin