Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 491 ggr
Sussi
0

Eurovision

Vad tyckte ni?

Lordi och Carola kom medSkrattande

Måste säga att alla bidrag var ganska tråkga så Lordi livade upp det hela iaf!

[slo]
0

Haha, så Lordi kom med ändå! Coolt, jag har faktiskt sett dom live… Som förband till Nightwish visserligen, men det var en häftig show. Körde 25 mil enkel väg för den spelningen Skrattande

bubbelbubbel
0

ha ! slo, jag har med sett dom, var på nightwish i malmö en gång, herremin gud, förmodligen tyvärr en av dom sämsta konserterna jag varit på. så fruktansvärt ljud så det fanns inte.

[slo]
0

bubbelbubbel, jag har en svag känsla av att vi var på samma konsert! Undrar om det inte var förra hösten/vintern nån gång… Men ljudet var inte super, även om jag varit med om mycket sämre.

Tinka
0

Jag är inte så intresserad av eurovision songcontest igentligen, men bara för att Finland stack ut så väldans så fick dom faktiskt min röst.(och så är man ju finne i grund och botten).

gejsa
0

Såg den också. Var nervös och tänkte tänk om inte Carola skulle få komma med. Då bojkottar jag detta program hädanefter.

Otäckt med Islands bidrag. Hörde ni att publiken buade dom både före och efter framträdandet. Konstigt att få hela publiken att göra så. Undrar vad hon hade gjort för att det blev så.

lisette
0

direkt när jag såg finland tänkte jag: SLIPKNOT. snacka om copycats.

lisette
0

slipknot har förövrigt samma stil - det är ingen som vet hur de ser ut under maskerna… hmm?

Hannapanna
0

Jag tyckte de va många som sög totalt som kom med.. Ville hellre se Belgien och Estland men fick med Armenien?? jösses!  ;)

lisette
0

så är det ju alltid hannapanna, grannländerna röstar på sina grannar.. tyvärr…

jag satt ocgh försökte komma på vem som vann förra året men lyckades inte… fick för mig att det var hon från antique, stämmer det?

sandi
0

Ja det stämmer, det var Helena Paparizou som vann förra året.

Sussi
0

Min röst gick till Carola.

Jag har aldrig hejat på lordi men efter att jag hört alla andra töntbidrag tyckte jag faktiskt att de förtjänade en plats!

#5 Ja vad var det som island bidrags sångerska hade gjort eftersom hon fick så mycket buande? Det undrar jag också.

#6 Vilket band kom först då? Jag har för mig att lordi har funnits ganska länge men det är först nu de blivit kända.

Det var ju bara typ sverige, finland och irland som inte hörde till de små länderna dit nere nånstans som kom vidare. Alla andra småländer röstade på varandra. Därför kom det så mycket dåliga bidrag med, nog för att de flesta bidragen var dåliga. Carolas var den enda bra enligt mig.

[slo]
0

#11 jag är ganska säker på att Slipknot var först =) Men inte helt 100!

bebbe
0

Har lyssnat på Danmarks bidrag, gillar den låten, fick en liten nostalgitripp, den musiken hörde ju till min ungdom, Flört

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

#12 kan nästan lova att slipknot var först… :D

eMis
0

Ja, Danmarks bidrag är riktigt bra.

Vad Island hade gjort vet jag inte riktigt, hon hade kallat ljudteknikerna för idioter, klagat på två svenska kör sångare, bojkottat vissa saker m.m.

__iE
0

tkr finlands låt va ganska bra ;P

men han som sjöng 3:a, han sg ju ut att va 30-40, och han va 18 ?! Förvånad  vadå se äldre ut än man är ?! ^^

Sussi: jagh kmr inte in på din sida ;/

bubbelbubbel
0

slo, det är ju mycket möjligt, dom kan väl inte ha spelat i malmö så värst många gånger, hm. instängd gympasal, haha, nja, för min del var det nog bland det sämsta, jag är väl en hejjare på utomhuskonserter, där det mesta låter bäst. :)
det var ju då lordi hade på sig dessa konstiga nästan björnpälsar och gigaskor, nu såg jag dom ju inte igår, eftersom jag var på mitt *hrm* älskade jobb….

[Anna-N]
0

Carola och Lordi var de bästa!. Men naturligtvis hoppas man på Carola..Flört

[slo]
0

instängd gympasal var det ja… Nu kommer jag inte ihåg vad den hette, men det gör det samma =) Ah visst brukar det låta bättre utomhus… Men vad gör man inte för att få se ett bra band ;D

bubbelbubbel
0

baltiska hallen, enligt biljetten. :)
skulle väl i sånna fall säga att within temptation är bra mycket bättre, och även funkar i mindre lokal, tex, kåren gbg ;)

[slo]
0

Within temptation… Dom har jag missat totalt tror jag, får väl kolla upp vad det är för något! Var längesen det var något riktigt bra band här i krokarna, men nästa fredag smäller det Skrattande The Kristet Utseende i Göteborg!

RubHel
0

Jag hejar på Lordi! =D
Men vad tusan gör dom där fotbollsgubbarna i finalen? =O Heeemsk låt!

Sussi
0

#16 Nu slipper du in på min sida!

#12 #14 Ja det kan bra vara, det var bara en fundering jag fick.

Men usch vad de måste stinka i sina varma dräkter, de har ju bara ett exemplar!

Anna-hfg
0

Nåt som jag var förvånad över var att inte Slovenien gick vidare men Litauen och Irland gjorde det (urusla). Sloveniens sångare var bra!

__iE
0

#23 tackar :P

Wanilj
0

åhhh…. jag gillar "Torneoooo" Rumänien  tror jag det var? men de är ju redna klara… pinsamt att Makedonien och Armenien gick vidare, fy va dåligt!!!

bubbelbubbel
0

slo, dom borde du verkligen kolla upp, bättre än nightwish i mina ögon, men samma stuk på musik, men hon har mjukare och finare röst. plus att dom ligger på min topp tio lista över bästa liveband. (därför var jag tvungen att se dom 2 ggr inom loppet av ett halvår en gång..hihi)

Tinka
0

viftar med den finska flaggan!

lisette
0

*rockar*

Sussi
0

Jag kollade annars upp vem som kom först: slipknot eller lordi.

Lordi grundades -91 och slipknot -95

lisette
0

ha därserman… :D undrar vem som härmat vem.. ;)

bubbelbubbel
0

..men eftersom lordi inte har gjort nån pr för sig själva, så kanske man inte kan säga att slipknot har härmat dom, för dom kanske helt enkelt inte ens visste att dem fanns….:)

[slo]
0

Lordi känns mer som ur-finnar, helt skruvade människor som gör musik för att det är kul… Medan Slipknot kommer från överexponerade USA och bara är ute efter pengar Fundersam

PimTheGreat
0

som jag fattade när jag läste tidningen så hade island, bankat in dörrar för de inte fått prata med Carola och anklagade Carola för att haft sex i bilen utanför Carolas hotell, med högste chefen för melodifestivalen och att det var därför hon kom vidare….en massa knäppheter. Hon Silvia verkar helt vrickad. Sa att Carola imiterat henne ända sen hon kom till Aten och att det var därför island inte kom vidare. Hon tyckte Carola var en fullkomligt vidrig person….. skrattretande när man läser… idag har jag inte läst tidningen….Cool

lisette
0

o jag hörde att hon var porrskådis.. islands bidrag då.

lisette
0

#32 det är nog så, men undrar om lordi har haft masker hela tiden? slipknot är väl flera artister som är med?

bubbelbubbel
0

har faktiskt inte en aning om lordi har haft sina masker hela tiden, itne heller har jag nån aning om hur många dom egentligen är i slipknot, och jag har inte orkar engagera mig om vilka dom är heller ;P (jag är inte lika negativ som jag helt plötsligt låter, mohaha)

jag hade faktiskt aldrig hört talas om lordi innan jag såg dom som förband till nightwish, men det har väl att göra med att dom inte gjort nån pr för sig. men jag kan nog hålla med slo i det om att dom verkar göra musik för att det är kul…vilket är bra.

men…slipknot gör musik, som passar deras masker också, lordi känns, och speciellt efter att dom uttryckte sig på radion igår att dom var egentligen mjuka snälla gubbar, småtöntiga…musiken är inte lika hård som dom se ut att vara…förstår ni vad jag menar ?

[slo]
0

Ja kollar man lite noggrannare på Lordis texter är det ju mest skojj, hehe…

Jag hade inte heller hört talas om dom innan jag såg dom live, och satt faktiskt och garvade åt showen dom drog av =D

Slipknot är typ 8 pers har jag för mig…

bubbelbubbel
0

det gjorde jag med, dessa fuuuula platåskor, mohahahaa…