Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 766 ggr
Mkarlsson
0

ett val..

Hejsan allihop . Jag har blivit tagen till ett dressyrlag som åker runt och tävlar mot andra ridskolor. Dock är det så här, Det är hoppningen jag brinner för. Vad ska jag göra. Det känns som om jag måste vara med nu när jag får chansen, det kanske inte kommer några flera. och framför allt inte innom hoppningen. Måste jag börja satsta på ngnting nu, (12 år) om jag vill tävla i ngnspeciell gren sen. Känner mej pressad, vad skulle du gjort , varit med i dressyren och försöka satsa på den även fast det inte är det du tkr är absolut roligast..

vet inte kategori så den får ligga i ridning

VeNyRa
0

Jag hade satsat på det jag tycker är roligast!

Sotis
0

Säger samma som 1:)

Marija
0

Absolut det du tycker är roligast!
Vad är det för mening att tävla och träna ngt om man inte har kul? Det är väl det som är en av anledningarna till att så många rider? =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Mkarlsson
0

antar att ni har rätt.. ska tävla ngra ggr i dressren och se hur det är, annars så satsar jag nog på hoppningen.

__iE
0

Du behöver ju inte välja, tkr jag .. Hanna tävlar både hoppning o dressyr o hon är 15, så man kan ju hålla på med båda :)

Men om du ska välja ska du såklart välja det du tkr är roligast :)

Ahnna
0

Måste du välja då? Dressyr är ju inte fel att vidareutbilda sig i, eftersom man behöver en bra dressyr-grund att stå på även i hoppningen, och du har ju hela livet framför dig! Jag själv har satsat på olika grenar under olika perioder och tycker att flera är så pass roliga att jag inte vill begränsa mig till en enda. Det går alldeles utmärkt att fokusera på mer än en gren i taget, så länge man har en häst (eller flera) som tycker att det är lika roligt/givande som ryttaren. Prova ett tag och se hur det går? Vill du luta mer åt hoppningen framöver så finns det väl inget som hindrar dig?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se