För stor?
Hej! Jag är 155 cm lång och väger 51 kilo. Ibland får jag rida en liten b ponny (russ. Ganska kraftigt byggd) och jag undrar om jag egentligen är för stor för honom? Han orkar fatta galopp, gå ställd, göra skänkelvikningar och allt annat så det är inget som märkts på honom. Vad tycker ni? Är jsg för stor för honon?
Jag red ibland en B-ponny när jag var i den längden. Helt klart i det längsta laget, egentligen, men längden spelar ju ingen roll om inte du som ryttare börjar känna att det hämmar din ridning. Orkar ponnyn så är det ju inga problem :)
Svårt att avgöra på bild, men jag tycker inte ponnyn ser avslappnad ut, men det kanske beror på något annat?
För lång tycker jag.
Jag tycker du ser för lång ut, din fot är ju en bit under magen även fast du har skänkeln en bit bak och benet böjt.
Tycker också för lång. Men vissa tar ju äldre ryttare för att lära hästen saker. Så det är ju lite på både gott och ont. Har en kompis som är betydligt längre men rider ibland stora B ponny för att utbilda dom
När jag var i tonåren var jag 158 lång och vägde 50 kg och red ofta b-ponny och c-ponny på ridskolan, ja man är lite för lång vilket sätter stor vikt på din ridkunskap och egen balans. Ser inga problem att rida såna hästar på lektionsridning, men om man ska köpa en egen häst bör man köpa en häst som passar ens längd bättre :)
#10 jo jag rider honom inte alls ofta så jag antar att det är för att han behöver jobba lite (rids mest i lägre grupper och ibland (väldigt få gånger) i hoppgrupper) dressyr. Men jag natar
Råkade skicka hehe. Antar att jag ska lita på min ridlärared omdömmr att jag inte är för stor för honom. Bara lite.. Men ändå kämpar han på :D