Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterwesternnh
Läst 1963 ggr
Klasson
0

Quarter...

Va tycker ni om Quarter hästar?

Tänkte börja på western ridskola ett tag,sen när jag klarar de gallant skulle gubben hjälpa mig köpa en Quarter.. ;) Vill ha en palomino färgad quarter dom e så snygga :)

Lindbygarden
0

Låter ju jätte spännande! Har du ridit western tidigare?

Klasson
0

Jag har ridit lite på hobby nivå ;) Inte mera.. Hehe.. Men de har varit mitt intresse.. Men jag har inte haft pengarna till den dyra hobbyn.. Men nu så kom sambon med ett erbj… så ;)

300kr- 1/h kostar mina lektioner som jag ska ta.. Hehe…

Så nu ska jag lägga på ett kål.. ;)

[slo]
0

Jag gillar quarterhästar :) Lycka till, kul att börja med nåt nytt!

Klasson
0

Tack Slo ;)  De e fina hästar.. Men har nu börjat tvílvla… kanske blir en Tinker hehe.. vet inte… tinker är ju bara så snygga

[slo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu förstår jag inte aaalls vad du menar Oskyldig

Men fundera på vad du ska ha hästen till… Vill du satsa på nån westerngren och komma långt är det i mina ögon bara quarter som är bra nog.

Vill du däremot ha ett lurvigt gosetroll som man kan göra det mesta med, ja då är valet lätt Skrattande

Klasson
0

Heheh… Mins hur de va att va tinker ägare.. ;) stora lurvbollar….

Tävla vet jag inte om jag kommer göra.. Utan de är nog med på hobbynivå.. Men än så länge så vet jag inte hur de ser ut.. Hehe.. kanske vill satsa långt.. ;)

[slo]
0

Jag hade faktiskt stående erbjudande på att köpa en kompis painthäst och börja tävla… Men det blev inte riktigt så :)

Klasson
0

Paint är oxå fina hästar ;) har ägt 2st :)

Jag tror inte jag kommer tävla,utan snarare lulla kompis.. en stor nallebjörn..

Vill importera en från utlandet.. med mycket hovskägg å man.. ;)

Klasson
0

Min tott

[slo]
0

Aha, vad fin :) Huga, importera är dyyrt! Och det verkar svårt att veta med stam och så, att allt stämmer…

Klasson
0

Det är den pållen som Ebba äger nu ;)

Jo de är dyrt.. Men jag hittar inga i svergie som jag drägglar jätte mycket på….

Den hästen vill jag ha

http://www.youtube.com/watch?v=9n0UQojD6WQ

Klasson
0

Jag hittade en i norge för något år sedan,innan jag köpte ketty. Jag ångrar att jag inte tog hem den… 35t stog på ett stuteri i norge

[slo]
0

Ebba vet jag nog inte riktigt vem det är… :)

Vadå den hästen…? Jag såg åtminstone tre olika? :P

Klasson
0

Den i början vill jag ha hehe.. Oskyldig

Ebba… Ulle på stsforum.. iaf förut jag vet inte hur de är nu

Sussi
0

Hon som hade min isis på foder har köpt en dyyyr quarter. VAd jag sett av den i det fria så är den supersnabb och svänger innan man hinner blinka. Den är också lite fånig och rädd för allt, en sån häst vill man inte riktigt att ska skena iväg för en. I mina ögon ser den lite ut som ett musklat varmblod, exakt samma färg.

tycker de finns många olika varianter av quartern, både i stolek och färg. Skulle jag skaffa en skulle jag satsa påen lite större i ljusarefärg, typ palomino då :)

Är inte quartern dyra i Sverige?

thilda-
0

haha Tinker = isbjörnar ;) sån otroligt mkt päls :P haha

Jag har faktist Provat på western.. det är askul ;) synd att jag inte forstatte bara :( Ni som rider western här kanske vet vem Annelie Persson och Annika Persson är ifrån Björna/Björnsjö i Västernorrland ;)

De e mina kusiner dom är jätte duktiga i western.. Fast annelie har lagt av med hästar nu :( tråkigt nog

Klasson
0

#15, Dom är fina japp…

Jag är ute efter en ljus,liten Quarter.. Inget stort monster… Max 155ska jag ha.. hehe

Tycker dom värkar lugna å stabila,med fötterna på jorden

[slo]
0

#16 Nope, känner jag inte igen… Fast jag är inte så insatt i westernvärlden, rider mest för att jag tycker det är kul :)

QALM
0

Quarterhästen är en mångsidig häst. Innan du bestämmer dig för att köpa en ska du fundera på vad du har för inriktning. Det finns olika modeller av Quarter som passar till dom olika ridsätten. Quarter är en mycket intelligent häst, så den vill ha en tydlig ledare. Jag har arbetat i 35 år med hästar och har aldrig mött en trevligare ras. Visst är dom lite dyrare i inköp, men du får en vän för livet för dom pengarna. Dom flesta Quarterhästar ligger mellan 150-155cm. Fölet på bilden är 4 månader och heter Qalms Heavy Stuff.