Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 6648 ggr
tessa
2

hästförsäkring..?

Vad kostar det på ett ungefär att försäkra (veterinärvårdsförsäkring) en ridhäst som man "vardagsrider" och inte tävlar/avlar osv med..?! Förstår givetvis att det finns olika alternativ som påverkar kostnaden men jag som aldrig har försäkrat en häst vill veta vad det rör sig om för siffror på ett ungefär =)

Vilken slags försäkring har du, och vad kostar den per år?

Tack på förhand! =)

Mvh Tessan

emsems
0

du kan gå in på agrias hemsidan och skriva in saker så får man se vad det skulle kosta.

min häst är försäkrad för 40000kr, jag betalar 20% av sjukvård och en självrisk på 1200, tror jag, å det kostar ca 550 kr/mån. korsning halvblod.

men som sagt testa på agria.se

Mandysan
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hel försäkring (fd A1) till Foxen i AGRIA den kostar  1800:- om året och då är det Vetrinärvård 60 000:- och Liv 15 000:-.

Corall har AGRIA Begränsad vetrinärvård. Men reservationer på benskador som hältor och dyl. Hans kostar 1100:- per år. Då är det ingen liv alltså.

elin
0

Nisse är försäkrad Agria A1.
Veterinärvård .. 50.000 :- tror jag. Kan va mer
Och hon är försäkrad i 25.000 :-

/Elin

Pernilla77
0

Mitt sto är försäkrat i IF. (korsning travare-halvblod). Försäkrad i 30 000 och veterinärvård 100 000. fast självrisk på 4 000 och jag betalar 3 700 om året. Jag tycker det är kanonbra, är jättenöjd med IF