Nu kanske det händer något!
Nu kanske politikerna vill börja lyssna?
Stor artikel i SLA idag om rymningen från ridskolan i helgen som var. Jag kan tyvärr inte länka men det kanske ngn annan som läser SLA kan?
/Amanda

vad för rymning?
#1 Alla hästarna i hagen rymde och var halvvägs ut på ÖL, där begränsningen är 90(?) men många kör i 110….

jag har inte hängt med alls…
men vad ska politikerna göra åt att hästarna rymmer?
#3 Hmm… Kanske inte så lätt att hänga med på alla våra turer med kommunen ;)
Kortversionen är:
Kommunen bygger ett köpcentrum på andra sidan ÖL, där ridskolan ligger i nuläget skall det bli bostäder. År 2009 ska de bygga en påfart till ÖL 10 meter från stallväggen. De har tagit 4 hagar, totalt ca 10 ha. Vi blev lovade ersättningsmark men vi har inte fått någon. Efter som vi inte har fått våran ersättningsmark trängs numera 35 hästar på 5 ha. Det är på tok för lite vilket gör att dem rymmer titt som tätt. Nu senast så hoppade de över tråden och satte fart mot ÖL. Min systers häst Corall var 2 m från vägen när en bilist tuttade och tvingade ner honom. Som tur var.
Vi hoppas attt denna händelse sätter fart på politikerna, så att vi kan flytta ridskolan snarast möjliga, i nuläget skall ett beslut om flytt fattas 2011….
/Amanda

#4 okej!
då hänger jag med!
hoppas det händer nåt nu då..

Jag fattar inte att ni bara funnit er i kommunens hantering av ridskolan. Jag har inte sett några protester mer än max två mycket lama insändare i lokaltidningen.
#6 Det har vi inte men vi har andra kontakter än genom tidsningen….

#7. Fast de verkar inte varit till så stor nytta eftersom inget händer ;)
#8 Saker händer, men väldigt långsamt bara..;)