Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 3915 ggr
VeNyRa
0

:-/

10 gader varmt inne :-/ , -17 ute. . .

-Japp-
0

shiiiit..
norrland eller? xD
här i Skåne är det +7 xD

VeNyRa
0

Haha, japp hur kunde du gissa det ?;-)
jokkmokk, värsta kallhålan, men kiruna är värre.

gejsa
0

Har elementen gått sönder eller?

VeNyRa
0

näpp, men morsan och farsan har farit till stugan och jag har sovit hos min pojkvänn, och för att inte huset och allt som är i ska frysa sönder så var jag tvungen att gå hit och göra upp en eld. :-)

gejsa
0

Men stänger dom av värmen i huset när dom åker bort då?

-Japp-
0

Dem kanske eldar?
Vi måste elda för att få värme i huset..

davidia
0

ja vi måste också elda för att få värme…har man på el så blir man ruinerad.

gejsa
0

Jo, men om det är så kallt ute och man bara eldar när man är hemma så brukar man ha några element som värmer upp lite om man inte är hemma. För blir det för kallt så kan  ju vattenledningar frysa tex i huset. Det blir inte billigt.

Sussi
0

- 17? i november? Jag skulle flytta omgående ;)

davidia
0

ja det skulle jag med gjort ahahah.usch för kyla.30 grader varmt och vindstilla med stekande sol.det är livet de!!!

VeNyRa
0

Jopp, det är så att vi värmer upp huset gensom att elda, och dom tyckte att det vara onödigt att slå på elen om jag ändå kunde gå dit och elda.

9# Haha ja, man vänjer sej om man bott här hela livet :-)

10# tycker om vintern, man kan ju köra skoter och ha kul :-) men när det kryper ner mot 30-35 så är det fan nog! ;-)

rekordet i vintras var 41 grader ;-P

davidia
0

nej fy.då skulle jag frusit ihjäl!!!kan inte med vintern riktigt då jag fryser jätte lätt,och har dålig blod cirkulation.och ser inte nåt kul med att ha snö.bara jobbigt.

VeNyRa
0

kan inte fatta att folk tänker så :-P kanske är jag som är insnöad ;-)

davidia
0

ahahah.men det finns en bra grej med snö.och det är att det blir ljusare ute.annars är det bara jobbigt.man ska skotta.pulsa i tung och hög snö.det är kallt.usch va jobbig jag låter ahahahah

VeNyRa
0

Hahah men du är liite positiv de är bra. en sak till som är kul är ju att plumsa med hästarna, mycke muskler får om oxå :-)

davidia
0

ja.men då får dom styltor ahahhahaså det är inge bra heller.men alltid lika roligt att kolla när hästarna busar i hagen med snö

gejsa
0

Fast ni får ju knappt någon sommar alls ju. Den är sen som fasiken också. Nej, fy för att bo så där långt upp i landet.

gejsa
0

Vad kostar ert hö där uppe förresten?

VeNyRa
0

18# Jadu det var en bra fråga, men det blir ju högre fraktkostnader och sånt eftersom att det inte finns att få tag på i närheten.