riktigt dumt^^
haha jag har gjort nå riktigt dumt!
Har anmält mig till dressyrtävling nästa helg. Varken jag lr jozzi är bra på dressyr och hon genar hela tiden :P
Kan bli kul^^ Men när man rider in och stannar hälsar får man typ nån startsingnal att man får börja rida som i hoppning? Visst her man ut handen när man gör halt islutet av programmet?! ^^
haha ;) Rid bara för kul :) ta de inte så blodigt allvar :P
Luddis ska ju oxå få tävla i dressyr :) då de är klubbgrejset :P

hehe ok jo det är det jag också ska vara med i.
Haha ingen risk vi tar aldrig något allvarligt^^ Vi brukar typ alltid flumm rida :P Men jag har aldrig tävlat dressyr :P
Men det är bara å hoppas att hon gör som på hopptävlingar ;)

man rider in o gör halt sen står man så i x (vet inte hur många) sekunder sen gör man en häslning o börjar.. Likadant i slutet mans tår stilla i x sekunder o sen gör man hälsning, efter det är pogrammet slut :)
tror jag iaf ^^
nice nice :) då ska jag spana in dig :D mohahaha :D

#3 okej 6sekunder har jag för mig att det är :P
#4 nej gu va pinsamt :P Vi som är så dåliga^^ Men nån måste ju komma sist å skämma ut sig också ;)
Dressyr folk e ju alltid så allvarliga så då kan dom får skratta åt oss när vi skämmer ut oss^^
haha :d vänta du bara :) luddan lär nog cpa sig :) hon tyckte de va lite små läskit då de va klubbhoppning då de levde om så förbannat på läktaren

haha jozzan älskar att tävla i hoppning hon blir som "hej matte kolla jag kan allt jag är jätte duktig" Asså jozzi gör allt man ber henne om så jävla underbar ;)
Fast på träningar e hon typ: ingen ser oss hej då så skenar hon över hindrena haha^^
Vilka klasser tävla luddan i? Såg bara att hon var uppskriven :)

#5, jo tror med det är 6 sek, men är inte säker :)

Står det i prgramet iaf :P
50cm gjorde hon i söndags :) men nästa gång så lär de väl bli 60cm tror ja.. eller högre :) hon hoppar ju ca 1m :P
Man rider in på banan o rider runt lite medans domaren skriver kritiken från förgående ryttare, sen antingen ropar domaren eller visslar dom till i en visselpipa. Så har de varit när jag varit ute iaf.
Lycka till!
/Elin

Va börjar man inte på en gång? :O Jag hoppas verkligen att jag inte är först!
Jag brukar alltid ha den oturen :/
Japp det är som #11 säger. Sedan rider man ju in och gör en halt, hälsar på domaren och sedan börjar man sitt program. Lycka till :D
Lycka till ;D
#12 jag vet inte hur eran ridklubb gör på tävlingar, men sådär som jag beskrev har det alltid varit dom gånger jag o Nisse startat och även när jag startat med ett antal ridskolehästar.
Åk dit i god tid innan och fråga ngn annars.
Vad ska du rida för program?
/Elin

Lycka till!Gör bara så got du kan så går den som bäst
Det finns två sätt att för det första rida in på banan. Sätt 1 är att man efter föregående ekipage får gå direkt in på banan, och rida runt tills domaren blåser i en visselpipa el liknande. Sätt 2 är att man rider runt dressyrstaketet, och sedan får startsignal, och får då direkt rida upp utifrån det "vanliga" staketet och in på banan, rakt fram hälsa. Du tar alltid ut höger hand vid hälsningarna, hälsningen skall ske då hästen står blixt stilla. (Om den nu har lust med det). Gör det inte för fort, och stå kvar lite extra. Domaren gillar en markerad halt!
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Ja hästen ska stå still då du hälsar. du sträcker ut höger hand och nickar med huvudet. det finns ingen speciellt tid du ska stå still. lucka till :)
det är lite lustigt, står det inte i TR att man håller ut handen och hälsar (dvs obestämd hand) ? Fast jag är inte säer, någon sa det bara XD Men jag tycker att det ser oerhört mobbat ut med vänster, så jag kör alltid med höger iaf ^^
Lycka till! :)

Se det som att ni blir en erfarenhet rikare. Lycka till 

#19 På en träningstävling en gång hälsa jag md näster hand och fick då i kritiken att jag hade fel hand, jo man kska ju alltid hälsa med höger tycker man men som sagt. Det står ingen stans.. Så, vilket som är rätt vet jag inte. Höger e rätt men dock kan ju vänsdter också var a de. Aja, jag vet itne i alla fall..
Berätta gärna hur det gått när ni tävlat!! När det nu var…