Vilken otur!! =(
Stackars Yrla… fick igår veta att min skrutta hade fått panik i stallet, på väg ut i hagen på morgonen, - då hon hörde och blev skrämd av en pysande vattenslang (vattenkaret ute i hagen höll på att fyllas upp) och fick spel av detta… Hon hade i ren panik flera gånger "tjongat" i huvudet rejält i en boxvägg, och såg ut såhär efteråt:
=(
Hon har flått bort en bit hud över ögat, samt är rejält svullen där. Hon har även en "bula" mitt över nosryggen. Stackars, stackars gumman… Idag verkade hon lite medtagen, och var inte riktigt som hon brukar. Tempade henne, normal temp. Låter mig göra rent och undersöka henne i ansiktet, men det gör självklart ont. Får se om svullnaden har gått ner något imorgon, annars får jag nog ringa en veterinär och rådfråga.
Har någon annan varit med om något liknande?
Stackars tösen, vill ge henne, hmm en alvedon.. eller något =S
Mvh Tessa
Oj :O de va inte liten bit som for heller :O

Jag gick omkull med travhästfågeln å hon flådde upp en del över ögat, mer som ett stort skrubbsår… Blev svullet som sjutton. Stora faran var att det skulle bli infekterat och klättrar ner i ögat, kan tydligen göra det.
Håll rent, rent, rent (vi hade jodopax), vårat var ingen idé att packitera in, sitter ju så svårt till.
Bild på hur hon såg ut kancke 2 veckor efteråt? Svullen runt ögat och skit som så gärna fastnar i sår med var…
#2: nej, jag blev förskräckt när jag såg henne… =(
#3: Klättra ner i ögat, fy tusan.. =( Hur gick det med pållen då?
Yrlas flådda sår ser tack och lov torrt och rent ut. Jag har gjort rent det med jodopaxlösning och duttat lite helosan på, då såret tycks ha en läkt, stadig "yta" över. Annars ska man ju inte ha salva i sår, men jag tänkte att det kanske är lite välgörande i detta fallet..

Det gick bra med de såren. Gick inte ner i ögat. (men hon togs ju bort 7 månader efter det om du menar allmänt med henne)
Vårat var inte djupt alls, men eftrsom hon fick det egenom att vurpa ner i grusvägen så fick hon upp en del saker i det och det var väll rätt svårt att tvinga sig själv till att stå å peta ut allt ur såret å etfersom hon sedan ligger ner å sover eller rular sig så fick hon varje dag upp ny skit i det.
Det såg rent ut ifrån början alltså. Men blev sedan kanske lite infekterat, inte helt säkra på det, men det var ju inte helt ren läkning.
Ush :S. Staackarn!

Men stackarn :/
Ser ut att ha tagit ont. Såret ser iaf rent och fint ut. Läker nog säkert bra :) Håller tummarna för det :)
Hmm, stackarn, lycka till
Helena
#3: Ledsamt att hon inte finns längre.. men det var säkert det bästa, vet ju att hon hade mycket problem. Låter som att hon hade en bökig läkning i och med olyckan.. Får hoppas att min tös klarar sig undan det.
Jag framföra era hälsningar till min "sjukling".. =)
Hon verkade faktiskt ha ont idag, eller i alla fall vara rätt medtagen av det hela från gårddagen. Hon blev säkert chockad. Såret verkar rent och fint, det enda jag såg i det igår var lite flagad färg från boxväggen.. Stackars skruttan, måste varit rejäla smällar hon fick till för ansiktet är ju redigt svullet och buckligt , - tösa ser ut som en brottare efter en rejäl fight =/
Tack för era tummar, vi har ju haft en del otur så de behövs nog! =)
Men lilla Yrlan….. låter som om ni får träna på konstiga ljud sedan…..
stackars lilla tösan…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Aj Aj Aj! Det är ju ganska stort!Eller ja det är stort.
Casper skrapa upp hela nosryggen en gång. Han hade rymt från hagen och stod och beta mellan två av hagarna. Då hade någon tant som sett han stängt in han mellan hagarna genom att ställa skottkärror och annat skrot så han inte skulle ta sej ut där ifrån. Men han hade såklart rammat det där och skrapat upp hela nosryggen på kuppen….
Det var en lapp istallet där hon skrivit att hästen var på rymmen och hon stängt in honom.
Usch då :(
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Men stackars lilla dumma häst, så hade hon ju inte behövt göra… Hoppas det läker snart :(

Usch:S