tankar kring min häst...
jag funderar lite ang min häst…
nu har jag ju inte haft henne mkt längre än 2veckor…. men jag känner mej otroligt ovan o okunnig på ngt sätt när jag håller på med henne… som om jag inte riktigt vet vad jag ska göra.(jag har ändå haft häst/ar sen jag var 9år, ridit sen jag var 6 o jobbat i div stall o haft eget stall m.m).. o det känns inte som att hon gillar mej..
vilket hon förmodligen gör men…
ibland kan jag även känna mej taskig mot henne för att jag tänker så mkt på o saknar Plutten…. Men det känenr väl inte hon av direkt? lr gör hon?
jag tycker jättemkt om min häst o är väldigt glad över henne, tro inget annat…men det känns bara så ovant…. o som att vi inte riktigt får kontakt… fast jag kanske jämför det för mkt med min o pluttens kontakt?..
ursäkta flummigt inlägg men…. tankarna är flummiga :)

tar tid och lära känna varandra :)
ge det ett tag till..
kan ju kanske vara så att du jämför henne med plutten..då kanske det blir att kännas att du inte får samma kontakt….

jag känner samma sak med min nya.. saknar min gamla så otroligt och det känns svårt att få kontakt och ta till mig den nya och ge henne den plats hon förtjänar.. gör mitt bästa för att undvika detta men det kommer väl med tiden.. jag väljer att tro att hon inte tycker mindre om mig för att jag saknar min gamla häst.. och med tiden lär jag mig nog att tycka om henne lika mycket :)
//Mickan

Allt tar väl sin tid antar jag. Du tycker ju fortfarande synd om din Plutten att han var tvungen att tas bort så ung. Sånt tar sin tid att sörja bort.
Med tiden så tycker du säkert om din nya häst med.

Jag tror att hästar är väldigt känsliga och känner det du känner. Kanske det blir bättre då du arbetat dig egenom din sorg?