För tidigt?
Jag har fundarat på det att kanske börja täna för en dressyrtränare 1gng i månaden, för min och framförallt elis egen skull! Då jag har en sådan himmla dålig sits..:S tpy stolsits…har kanske inte perfekta förutsättnigar att få d i en allund sadel men den borde bli bättre! Red ut med stallägare förra veckan o hon va på mig oo sa till att få bak vaderna lite o rätta på mig o sånt. är så rädd att jag ska sittsa fel på honom så att jag musklar honom snett eller fel? Så jag undrar är det för tidigt med träningar? Han är 5 år och riden sedan i våras.

Jag har haft han i ca 2månader..
Nej, jag tycker inte det är för tidigt med träning, bara den anpassas efter Dig och Din häst.
OM du behöver räta upp dig och få bak vaderna - försök hitta en sadel som passar bättre på din häst, för det låter helt enkelt som att din sadel sätter dig fel på hästen. Med en välpassande sadel får man automatiskt en bättre sits och ett bätte skänkelläge…

har helt enkelt inte råd att köpa en "bättre" just nu tyvärr..:S då jag tänkt vänta ett tag o sen få tag på en rejäl dressyrsadel när eli har musklat till sig..känns som om jag slänger pengarna i sjön om jag köper en dyrare nu som han sedan "växer" ur om nån månad.
Nej, det är inte för tidigt. Jag började dressyrträna för tränare när min var 4? :S Om du behöver hjälp med sadel, skicka ett PM till mig, vi i familjen sysslar med sadelutprovning (:

Är i stort sett aldrig för tidigt!

oki vad bra..:) jag hart inte gjort så mkt med honom mer än att ridit ut..voltat lite,rdit serpentiner o lite annat smått..han söker sig rätt så naturligt nedåt.