Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 645 ggr
bubbelbubbel
0

något helt annat..

nån som varit i holland på sistonde ?
måste man ha pass för att åka dit ?

funderar på att åka dit nästa helg, men inte sjutton har jag något pass, och inte hinner jag heller fixa det…
(och jag undrar om jag är kompis med polisen för tillfället, då jag lägligt nog råkade komma åt tutan när jag dels körde förbi polishuset OCH mötte en polisbil inatt, mohahah)

eller går det helt enkelt legitimera sig med körkortet ?

lisette
0

om holland är ett euland så ska du inte behöva pass.. vad ska du göra där?? *wink*

bubbelbubbel
0

naaaaouu. holland är ett euland och ingår i schengenavtalet och allt vad nu heter, man ska tydligen behöva ett pass, eller ett nationellt idkort, och båda två tar mellan 5 och sju dagar att få, vilket innebär, inget pass för mig innan onsdag natt.
meen, det ska tydligen inte finns några gränser som dom kollar, äääh, jag fattar inte. suck suck.

vi ska till amsterdam, *wink wink* ;)

Sandra
0

Jag har inte varit i Holland, men när vi bilade till Österrike så visade vi inte passet en enda gång. Så jag ser ingen anledning till att de ska kolla i Holland heller. DÄREMOT borde man alltid ha med sig sitt pass när du är utanför Sveriges gränser för att lättare få hjälp om det skulle hända dig något. Iof har man ju fått internationella sjukförsäkrinngskort till det, men det är en trygghet att ha passet med.

lisette
0

höhö karoliina då… ;)

bubbelbubbel
0

hihi, jag ska på van gogh museeum, inte en chans i världen att jag missar det. me love him. ;)

jag har ju inget pass, så jag får väl helt enkelt hoppas på det bästa, pratade med min beresta morfar, och han sa att åker vi bil, vilket vi gör, ska det inte vara några problem alls.

såå, jag får väl hålla mig från trubbel ;)

Believer
0

Du kan ju fixa ett tillfälligt pass? Det gäller för en tur och retur resa eller hur man ska säga. När jag skulle till Tallin så såg jag 2 dagar innan att mitt pass hade gått ut. suck. Men vi åkte till sthlm och fixade ett tillfälligt pass, det var klart på 1 timme!

bubbelbubbel
0

jo, det är en möjlighet, det är bara det att jag vet inte riktigt var dom utför dom tillfälliga passen, det görs ju inte överallt..inte svårt att kolla upp, meeen, jag börjar ju jobba kl 2 varje dag, så jag har ju inte mega mycket tid på mig att fixa ;P
men jag är inte den enda utan pass i sällskapet, så det ordnar nog sig :)