Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 634 ggr
Zahara
0

Energin kommer nu!

I morse tog jag en tur på min gamla dam, var så härligt väder ny snö och allt var vit så vi gav oss ut på en litek kase runda. Min tant e så rolig för så fort det blir kallt och snön kommer så kommer energin och man tror nästan att man sitter på en treåring i gen :) Så i dag har vi  dansat fram i snön. så himla härligt!

Lina! kommer du i håg när vi tolka med Jullan? Fy vad vi skrattade! tänker på det var gång det snöar :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

-Japp-
0

Min gammelman blir också extra busig när snön kommer ;D

Loa-bg
0

Vet inte hur Peppe kommer reagera när snön kommer, Casa däremot vill bara springa i den djupaste snön och hoppa :P

Fast för tillfället har vi ingen snö, kom lite snö imorse, glashalt var var det var!

__iE
0

Uschja ^^ Det blir Ballerina.. Fast hon är ju inte såå gammal, 12 år :P

AusaBausa
0

ska bli kul när första snön kommer..Kelda har ju inte varit m om ngn snö ännu, då hon är född i maj i år….

Zahara
0

*putt* *vänta på att lina ska se tråden*

LinaN
0

*flina*

Jag minns det! Jag tänker aldrig sitta upp på en häst halvt om halvt kissenödig igen!

Jag red på Jullan, som tyckte det var askul att dra tolkaren (i detta fallet Zahara) och jag skrattade, skrattade dels så jag höll på att kissa ner mig, o dels så jag höll på att trilla av hästen.

Det var roligt! Det måste man ju nästan göra om! :)

O Zahara som satt som en liten groda bakom på de små skidorna skrattade ju så hon knappt kunde stå kvar….. Men litet tolkning i trav blev det ju ändå :D

Fan så skoj det var! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Zahara
0

jo skit kul :) fast det blev mer rump tolkning än skid tolkning *garvar*

Sizzi_
0

Min medryttarhäst blir bara segare ju närmare vintern vi kommer xD

gejsa
0

#8# Konstigt! Kanske fel foderstat då.

Våra blir så pigga så det är inte klokt.

Rita-S
0

Nikita med blev så pigg att hon fick helspel, dess kallare dess piggare :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

gogogo
0

min häst är alltid lika pigg xD *asg*

Sizzi_
0

#9 Tror inte det :P tror snarare att det beror på att hon blir så varm på grund av vinterpälsen… Men vi vågar inte klippa henne heller eftersom hon inte är förtjust i täcken, och tar sig ur dem på ett eller annat sätt. O.o

gejsa
0

#12# VAd är det för häst då?

Sizzi_
0

#13 det är en korsning mellan fjording och nordsvensk. :)

gejsa
0

Men om hästen är slö pga päls så kan den väl inte ens bli svettig? Och jag har själv en fjording och sååå mycket päls har hon inte. Till skillnad på min islänning tex. FAst han har mycket päls så är han inte lat. Så jag tror inte att hästen blir lat pga för mycket päls. Tror mer på foderstaten isf.