god kväll!
här är ju en del ute ser jag, vad gör alla?
jag har pysslat lite med hemsidan till byn, blir faktiskt bra!
satte ut annons igår på blocket om att jag vill ha hjälp m gödseln. fick ett konstigt svar nyss "vem vill inte bli av med skit???"
eeh konstiga människor finns det gott om.

Fasiken vad duktig du är Lisette. *ler*
Hur fick du dom där länkknapparna?
Haha. Vilket svar! Jag jobbar och står i, har haft möte med min chef. Trevligt att se han nångång med. Nu har jag lite rast, men längtar mest hem, jag vill sova..

#1 gjorde själv i photoshop! tog ett antal timmar innan jag fattade hur jag skulle göra… :D
tycker det blir ganska bra faktiskt… ;)
#2 mm eller hur? funderade på att ge ett dräpande svar tillbaks, men orkar inte.. =) vad sa sjukan?
måste visa bilden som jag vann på tradera. på vägen som syns bakom kyrkan finns ett vitt litet hus. där bor jag, bilden är tagen 1935 så det är ett bra tag sen!

Jag sitter å ladar över saker till min mini-hårdddisk, brukar ta en tunnelbana som går runt halv å ska över till pojk. Ska väll ut å låta mini-vovve tömma sin blåsa även medans jag väntar på överladdningen…

Vad roligt med så gamal bild över där du bor :)
Nyfiken, var det fler som bjöd på den bilden? Kan tänka mig att det mest intresserar de som bor just där, eller?

Photoshop har nog inte jag. Kan man göra knappar där?

Man kan göra det mesta i photoshop som har med bilder och grafik att göra :)
Är ett rätt dyrt köp-program, i stort sett nädvändigt om du håller på med bilder alls.

#5 nej det var bara jag som bjöd på den bilden, fick ge hela 40:-. det är ett vykort. ska skicka in för förstoring!
såg en annan bild på en gård en bit härifrån, där var det ngr olika som bjöd. den ligger på 47:- nu.
#6 man kan nog göra det mesta. sjukt mkt att lära sig.
#3, vilket sött kort ! :D
så erat hus är bland dom första på eran väg då ? tufft :D
sjukan sa, förmodligen ingen allvarlig sjukdom, inte gluten, ska testa laktos hemma, ev. boka gastroskopi, men det verkar luta mest mot ibs.
samt att dom tog nya blodprover, och att jag ska lämna nya bajjprover som dom ska leta blod och såntdära. mys :P

#9 nu är det hus nr två. det har ju byggts ett hus på 70 talet eller ngt sånt.
ibs?
#0 Du är ju suveränt duktig!
ska faktiskt ha byamöte i morgon kväll o se om vi kan få ihop ngn byaförening här…ska bli spännande o se vilka o om ngr kommer…vilka som vill att det händer lite med byn…
kan du inte rita in vart stallet och hagarna är??? Det hade varit jätte kul att se!!

#12 röda är hagarna. det guka är huset som byggdes på 70 talet typ. sen är stallet där jag ritat in pil.

#10, vilket är byggt på 70talet då ?

Aha du har sommarhagarna på andra sidan vägen då?
Hur fort får man åka på den vägen som är utanför ert hus?

Vad heter photoprogrammet som du använder exakt?
Jag har Adobe photoschop album 2,0 starter edition.
Arcsoft photo impression5 också.
Paint shop pro5.
Det är inget av dom som du använder?

#15 det gula huset brevid, de som snodde zimba.
#16 det SKA vara 50, men ibland tror man det är fri hastighet. japp jag har tillgång till hagarna på andra sidan för priset av 1500:-/säsong. billigt va? ;)
mitt heter adobe photoshop 7.0

Ja, du har det bra du. *ler*

antar att du menar med hagarna?
problemet är ju att det är så mkt bete så att hästarna blir tjocka. förhoppningsvis så ska brago gå i en paddock till nästa år. eller så kommer det in minst tre hästar till på sommarbetet. då kan jag tänka mig att han får gå i stora hagen.

Ja, det vore väl synd att ha han i en paddock när sommaren kommer. Du får väl göra småhagar annars där han får gå och efterbeta.

ja jättesynd, men vad ska man göra? han bryter ju sig ur småhagarna, han vill ju vara med de andra. hagen är ju på 3 eller 4 ha så han blir ju ensam när de andra går iväg.

Jo, men nu kanske petras häst är där nästa år ju.

vi får se, han ska eventuellt hem till ägaren och betäcka hennes ston. men blir han kvar så får de ju gå tillsammans. så får stona gå för sig.