OT: visste ni att .....
Visste ni att valig tomatketshup förstor gjordens atmosfär? hade SO.lektion idag och vi satt vid datorer för att få fram fakta. sökte på google.se " jordens atmosfär " och så fick man reda på att vanlig tomatketschup förstöt vår atmosfär xD
Hur i hela friden har det gått till? O.o
jag vet inte xD

Jag skulle nog vilja höra mer bevis på det innan jag tror på det, för som det är nu ser jag ingen logik alls i det…

posta gärna länken så vi kan läsa.. jag kunde inte hitta..
tror inte på det förrän jag hört mer…. /från en ketchup-älskare…;-D
det va visst "jordens klimat" men här är länken http://fotolasse.se/index.php/samhalle/ketchup-skadar-jordens-klimat.htm
hm. det var väl inte direkt ketchupen som förstörde, utan flaskan…

Och att plast inte är bra, det vet vi väl alla. ;)
"Själva tomaterna odlades i Italien där man använder oljebaserad konstgödning för att få dem att växa. Likaså används oljebaserade bekämpningsmedel." [citatet tagit från länken i #6]
Det här tyckte jag lät väldigt konstigt, inte baserar man väl gödnings- och bekämpningsmedel på olja
Möjligtvis att det används olja för att driva processerna.
Dessutom bör man vara mycket källkritisk när det gäller bloggar, speciellt om det är av en person som inte är auktoritet på området.
Däremot tycker jag det är väldigt bra att inlägget får en att tänka efter.
aja xD men det är ju ketschupflaskan xD

måste lägga til len sak här som inte har ett dugg med ketchup o göra^^
ni vet friteringsoljan till chips? är ju vegetabilisk olja, men just den oljan kan vara tagen från regnskogens träd, dumt va?
det har md ketschupflaskan att göra xD
#11 Tror att du menar att det kan vara palmolja och palmoljepalmerna odlar man delvis på mark där man skövlat rengskog, men man får inte ut nån olja från själva regnskogen (i alla fall ingen som är billig och lönsam att producera) Ville bara tydliggöra detta.

# 13 jahaa a jo dt menar jag jo haha :p
#13. mer än va jag visste xD