Ni med travare.....
…går era travare barfota??? hur tycker ni det fungerar???
Tacksam för svar
Min gick barfota. Funkade hur bra som helst. Till förvånelse från dom jag fick henne av, dom trodde hon skulle va trasig i benen direkt om hon gick barfota..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Mangis går barfota vilket har gått jättebra. Hennes gamla senskada hade gett en konstant galla som gick bort efter ett år barfota (men jag vet ju inte säkert om det var barfotagången som gjorde det). Jag måste ha EasyBoots när jag rider på grusväg, men det är det värt. Hovarna blev kanonfina!

Junior går barfota han har även gått löp utan skor. Men än så länge skrittas han ju bara när vi är ute.

Windy går skodd fram.

Windy går skodd fram.
Oki, funderar på att ta av skrna på min pålle och låta han gå utan. Hovslagaren kommer imorgon så jag skall prata med honom…..tack för svaren 
kan va bra att rådfråga hovis först ja :)
Jag användte boots fram när jag red på grusväg, och på vintern med broddar på (fram och bak)
när det blev isigt, annars gick hon barfota. :)

Bara för att det är en travare så är det inte säkert att den kan gå barfota. Om du tror det. Jag menar du frågar om dom har tagit av skorna. Men vissa hästar kan man inte ta av skorna så där bara. Dom kan bli väldigt ömfotade. Har haft en inackordering som trodde som du. Den hästen led som fasen innan hon äntligen satte på skor igen. Varför ska du ta av skorna?

Maggan har skor runtom. Tror faktiskt inte att det skulle gå spec bra om hon gick oskodd. : )
Min kompis 2 travare går barfota och Standup gjorde detsamma fast han blev lite ömfotad och fick ha skor fram.
Min kompis 2 travare går barfota och Standup gjorde detsamma fast han blev lite ömfotad och fick ha skor fram.

många travare går ju barfota i loppen, men det är oxå skillnad från en grusväg.
tosan jag hade hade skor runt om.

min dam har skor runt om.. mycket grusvägar vid stallet så hovarna slits ordentligt.
Yrla var skodd fram när jag köpte henne för ett år sedan, men efter ett tag upplevde hovslagaren hennes bakhovar som en smula tunna och ömma, och sedan dess har hon gått skodd runt om. Man får pröva sig fram.. beror ju mycket på hur (mkt) och var man rider såklart =)
#8 ja racen är ingen garanti för att dom kan gå barfota, jag har varit med om isisar, shettisar och fjordhästar som inte klarar barfotagång med, så man borde alltid konsultera hovis om hovkvaliteten och styrkan med mindre man kan sådan själv :)

Min går barfota, funkar jättebra. Har bara vart skodd i en månad i sitt liv.
Min går barfota och det fungerar jättebra! Vi rider mest i skogen o på grusvägar, så hon behöver inga skor. Vi tränar inte direkt heller utan rider mest när vädret tillåter så vi tar oss en liten mysrunda ihop =0)

#15# Ja, det är ju det jag menar. Både min fjording och islänning måste ha skor. Fjordingen är ömfotad. Men islänningen blir så fort nersliten eftersom vi rider på grusvägar så måste han också ha skor.
Har en häst haft skor en längre period så är det nog svårt att gå utan skor. Rider man mycket på grus så blir det väldigt fort nerslitet vilket inte är bra för hästen heller.
nix.. mina har skor runt om :) hon tränas så pass mycket så hennes hovar skulle nog inte palla det

mitt varmblod brukar gå att ha barfota men denna sommar ha varit så blöt så hon har nu skor runt om o jag brukar ha skor under vintern så att..

Min går med skor runt om. Hon blir väldigt ömfotad när hon går barfota.

roger gick barfota innan men var tvungen att skos för att kunna ridas, hovarna slits rätt mkt i både paddocken och på grusvägarna till skogen annars.
min går barfota men beror bar apå att han har starka bra hovar o vi rider inte så värst mkt o mest då på mjuka ridvägar…
tycker dock att om jag ridit lite oftare hade jag satt på honom skor runt om pga att han inte hakar upp sig så mkt då o går renare i stegen…ev slänger jag på skor runt om t hösten då det är dags för hubertusjakten!
min går barfota fram men eftersom vi har börjat rida väldigt mkt på grus så ska vi sko henne bak också eftersom att hon blir öm i bakhovarna när man rider henne på grus.
Hade en vbl korsning, men fick ta bort henne -02. Hon gick alltid barfota…

Min har skor runt om eftersom han blir ömfotad annars plus att det sliter ner hovarna jättemycket om han går barfota.
mina två är inte skodda.jag rider dom inte heller just nu så det har inte varit behövligt.men om jag nu ska sätta igång arne och han inte pallar att bli riden barfota då måste jag ju sko honom!

Pim var skodd runt om. Klarade inte att vara barfota
Regisseur är nog skodd, såvitt jag vet ..

tuborg är skod runt om… hajdi är barfota,men kommer behöva skor nu när hon ska igång ordentligt""

min travare går barfota, det går jätte bra, förutom när hon precis blivit verkad så är hon lite öm i hoven och vill inte gå på vägar med stora stenar på.
Barfota…men det gäller att de får bli lite långa när man tar av skorna och sen får man räkna med att det tar minst en gärna två månader innan det "ömma" lägger sig om det gör det. Beror ju oxå på hur mycket och på vilket underlag du rider.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

jag tror nästan min häst alltid gått barfota :o förutom när hon gick på travet då, och de va några år sen.