Hubertusjakten över för 2007
Så nu har vi ridit årets jakt, jag på Ludde och syrrans flicka på Kefir. Det gick jätte bra för oss…men gud så mga olyckor det var i år…en häst stegrade sig o ramlade över sin ryttare..dock gick det bra med henne…säkert 6-8 ryttare som ramlade av!!!
Det var 180 hästar som startade kl10 på Rinkaby fältet i år . En lika trevlig tur som vanligt o jag var mkt stolt över mina 2 pållar som skötte sig exemplariskt…:-D Hoppade tom platån i år o han fixade det galant..
foto kommer senare…
Ser fram emot foto! :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Åhh ! Jag skulle åkt dit idag, men min häst ville inte in i transport "/ Åh vad kul de skulle vart ! =(
teve kommer visa reportage från et i morgon på teve 2 men tyvärr vet jag ej tiden men de sa em!
Det vill jag se! :D
Såg ut att vara jättehärligt, synd att jag inte kunnat vara med på någon i år. :/ Men kanske nästa. :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
# ja kan du vara med ska du absolut prova! Det är en mäktig känsla att rida iväg 180 hästar tillsammans…men det kräver ju en häst som klarar lite stress o mga hästar…en som man kan hålla trots alla andra springer runt omkring dem…
Du har ju inte JÄTTE långt från "vår" jakt…kanske ses nästa år!
Gud vad härligt det såg ut! Men Foxen skulle aldrig fixa att springa så många hästar tillsammans ;P
nej o det är synd att inte alla fattar att inte alla hästar passar o rida jakten…finns så mga hästar som bara trippar runt o stimmar i 2h som jakten tar…som håller på o gå på allt o alla reser sig o stressar upp andra hästar..
#13 Har varit på hubertus en gång, för några år sedan. Red på en kompis pappas bekants islandshäst. Jättehärligt, fast på upploppet halvstegrade hon sig i starten, var ju så spännande. :) Var i mitten av klungan i slutet, och min kompis var som andra ryttare, så nära att plocka svansen. :D
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Gud vad det såg kul ut :) Gäller att ha häst som inte sticker för att andra springer bara :P
Ja man får verkligen ha koll på sin häst…samt alla andras hästar också…rider inte direkt nära o förbi en stimmig häst som går mer sidledes än framåt..då väntar man lite…;-S

Gud vad mysigt det ser ut att vara. Vilka vidder ni har där att rida på. Är det i en hage som ni rider eller?
*fniss* Såg en liten shettis som var med också.
När jag var med så red dom stora hästarna för sig och dom små före oss.
#21 Det var min shettis!!!! Östertrops Kefir, syrrans flicka red halva turen m oss.
Det är ett militärområde som vi får rida på…Det är JÄTTE stort! Verkligen härliga vidder o allra helst när vi kommer ner vid havet!
Länkar t kristianstads bladets hemsida…
http://www.kristianstadsbladet.se/article/20071103/KRISTIANSTAD/711030013/1338
Ja visst är den fin! Hoppas på fler bilder i tidningen i morgon…tyckte det var kasst m bilder därifrån faktiskt!
puttar för ngn som vill se;-D

oooh så mysigt!
ni fixade det utan problem? var inte kefir trött efter att ha knatat så länge? D=
#27 hon var faktiskt oförskämt pigg! Dock red hon ju bara halva rundan (cirka)…men hon ville mer när det var dags för o lasta in henne i transporten… Såg du bilden i tidningen på henne! Visst var den tuff?

va kul ! :P
o va pigg hästen ser ut i #28, riktigt tuff bild :D :P
#29 ja jag gillar den skarpt!

usch, jag hörde att det var värsta kaosen där?
några i min klass var där.
dem red tillsammans, helt plötsligt får en häst damp och börjar sparka av ren glädje och pang, sparken träffar på en tjejs knä så det mosas fullständigt. hon har operetats och ligger med gips nu. får inte rida på minst 10 veckor :(
men å andra sidan 180 hästar som startar på ett fält? kommer man hem levandes borde man nog vara ganska nöjd ;)
jag hade aldrig vågat ta dit Japp, det hade slutat ILLA xD
#31 åh ja det såg jag! Trodde det träffade hennes hand o att det var ok! Hästen bara red förbi(steppade lite…) o gav en kick mot hästen som den passerade…Inte kul!
Såg även den hästen som ramlade över sin ryttare..det var fruktansvärt! Men hon verkade okej sen…
det är mkt kaosartat där m alla hästar men man måste ju också ta dit en häst som inte stimmar bland mkt folk o hästar och som är van att ridas ut på m andra hästar..verkade inte som vissa hade varit utanför boxdörren äns!
Vi var mkt nöjda m vår ritt ja! Men så höll vi avstånden o gick inte nära stimmiga hästar…
Vill rida rundan igen o igen o igen!!! De e bara SÅ kul!!!

#32 okej, nääe, inte riktigt okej med henne ;) knäskålen är mosad. och hon har precis fått en ny häst och hennes andra som stått skadad nu ett tag är frisk, och ja, så händer detta. otur :(

#32 okej, nääe, inte riktigt okej med henne ;) knäskålen är mosad. och hon har precis fått en ny häst och hennes andra som stått skadad nu ett tag är frisk, och ja, så händer detta. otur :(
#34 naej det är ju verkligen trist! Skönt att det inte blev ännu värre ändå!

I dag stod det i tidningen om hubertusjakten hemma hos oss med bilder också. :)
Försökte hitta det men fann inte länken.

neeej vilken go bild åsa!!! den får du nästan beställa o göra en förstoring av.
ser ut som hon vinner hela jakten! =)

vilken fin bild idas-a !
Jätte fin bild!

jag red också hubertusjakten, men inte i rinkaby hehe ^^

#8, tyckte hon lutade sig väldans mkt frammåt, haha om jag gjorde de på min häst skulle hon få spatt o springa iväg ^^
men bilden va jätte fin :')