Film, filmer?
Hej! Läängesen jag skrev här! Jag undrar om ni vet en video där nån försöker komma upp på hästen utan sadel..? Vill bara se lite hur man gör om man inte har en pall.
Nästa vecka ska vi rida barbacka =D =P Roligast är å galoppera barbacka<3 Och jag har en bra häst också. Som inte har en skumpig galopp!
Åh lisette varför filmade du mig inte! när jag kom upp på Ludde barbacka i somras..hihi! det skulle ni sett!
dock ska jag försöka förklara hur jag tänker att jag ska göra..
tar tag i manen m vä och hö hand o sätter vä arm o armbåge mot hästens hals, står m axeln mot hästen, tar satts o svingar mig sen upp…lätt som en plätt;-D

Jag står och småhoppar ett litet tag och sen när jag känner att jag fått in ett bra studs så hoppar jag upp och lägger mig pladask på magen över hästens rygg. Sedan så svingar jag över benet lite klantigt över rumpan på hästen och sen så håller jag nästan alltid på att trila över på andra sidan men det brukar gå bra. Hahaha
Stackars Maggan när smidiga Emma är i farten. ; D
Jag hoppar upp och lägger mig tvärs över banjos rygg när jag ska upp barbacka :P om han är elak går han iväg, men när han är på bussigt humör väntar han tills jag fått över benet på rätt sida och ber han gå :P

Tack :) Ni förklarade bra :-)
Blääää för att galoppera barbacka!! :P Speciellt om man sitter på dum-pållan som har stöööötig galopp som bara den och ingen man att hålla i sig i.. XD Dessutom ska man inte galoppera i en lugn och jämn takt, utan man driver på av allt man har.. ^^

#5 det är ju enkelt att galoppera barbacka :-)
Har du en slö häst eller? Skojjar bara :P
Eller så gör man som jag…. letar rät tpå en pall o ställer sig på, en rätt hög pall bör tilläggas, sedan så lyfter man upp höger fot och över hästens rygg, o precis när man har foten över ryggraden på hästen o gör ett försiktigt studs o flyttar sig i sidledes så gör hästen detsamma och man blir sittandes på marken :)
Det är enda gången jag trillat av innan jag ens kommit upp på hästen! :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#7 eller så trillar dunken omkull när man svingar benet över hästen så man hamnar under magen istället…hände mig idag.
#8 man får omedelbart känslan "jäklar, hoppas ignen såg mig!"
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#9 jo, men jag blev sedd
. två relativt nya i stallet som ska hjälpa till med en häst en dag i veckan….