Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 2804 ggr
svampi
0

Pälsglans?

Är det någon mer än jag som använder pälsglans?

Jag tycker det är jättebra, det sparar verkligen på svansen och manen. Den jag brukar köpa heter Satin Sheen och kostar 89kr. Tycker absolut att det är värt det. Skriv gärna vilken du använder.Glad

Primee
0

Alltid =) Använder Foxfire - bäst av alla de jag testat!

Marija
0

Nepp, använder inte pälsglans, dels för att jag inte har egen häst.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

thilda-
0

Foxfire :)

svampi
0

Foxfire? Den har jag nog aldrig sett. Hur mycket kostar den?

Loa-bg
0

Använder Sjöbogården. Rekommenderar! Billig och bra! Tar ett tag innan det torkar och sitter i när man sprayat på, men efter det är minst lika bra som de dyra.

Primee
0

En orange päronformad flaska..runt 125 kr beror lite på vart man köper..

svampi
0

#5 Är det den som finns på Ö&B?

Mandysan
0

hmm… Jag har en hel drös med flaskor :P

Men bland annat:

Foxfire
Satin Sheet
Showmaster Coat Gloss

och några till ;)

Bobby
0

Foxfire. Klart den bästa jag har provat! Använder pälsglans till framförallt svansen, men även på bogpartiet för att förhindra skav efter täcket!

[slo]
0

Jajjemän, heter något med magic… Riders magic, cowboys magic eller liknande. Liten genomskinlig burk med rött lock, ingen spray utan gelé. Helt outstanding :)

Mixie
0

Jag överdoserar nog för att undvika att karrborrarna fäster :P Funkar rätt bra.. har använt både foxfire och sjöbogården :)

//Mickan

Loa-bg
0

#7 Ja ;) Ganska stor flaska.

fridak
0

jag använder emins pälsglans till svans och man. håller tills det regnar bort….

AusaBausa
0

Foxfire här o den är kanon!

J-Parnebo
0

Använder Pälsglans till manen och svansen , men kmr inte ihåg vikken sort

Lindbygarden
0

använder till man och svans.. märke vet jag inte då det var min sambo som köpte den. (snäll kille eller hur?Flört)

Att använda det med tanke på täckesskav har jag inte tänkt på, ska prova genast:O)

[Angel88]
0

jag använder ett märke som är från pony line och heter mega seen. flaska på 250 ml. kostar mellan 49- 60kr beroende på vart du köper den. funkar super, man kan även använda den till sitt eget hår…

davidia
0

jag har provat 1 gång.men glömmer alltid att köpa…..

paronskrutten
0

har ingen spray nej

Helena

AliceL
0

alltid pälsglans i svansarna på dom ;)

Sotis
0

jag använder pälsglans:)

SofiaGenne
0

kan på araben hålla den vita (oftast sketna, GRR) svansen i ordning med pälsglans, för att hålla kvalitén på den, och för att den är så grymt snygg :)    welshen har lite annan kvalité på sin svans, och den behöver det inte lika väl om man säger så :)  den är helt ok utan. + att hon hatar spray xD men hennes svans håller sig rätt lätt att borsta utan pälsg. ändå, skönt så man inte sliter för mkt :)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

pippa__
0

Japp använder pälsglans!!! Borstar inte utan..

Peppe
0

Foxfire i svansarna

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lyrik
0

Sjögården, men den funkar inte på pållens tjocka svans.

sofiiea
0

ja har sjöbogården

LinaN
0

Foxfire! Helt suveränt för o reda ut trassliga svansar o mitt råttbo till hår när jag itne borstat det på över en vecka….

Min skötare Siri var på Ullared i fredags, köpte en flaska, jag skickade emd henne 120 kr, men på ullared kostade de 65! Hade ajg vetat det hade jag bett henne köpa en flaska till!

Foxfire är det som jag tycker fungerar bäst….. men å andra sidan så har ajg iten testat så många andra…..

använder flitigt i svansen på alla mina hästar har jag gjort, men på harry blir det man o svans, kanske även hovskägg sedan…. så leran får svårare o fästa. o hästeländet får tovor i sitt hovskägg cokså! knäpp kuse :D

Spraya någgonannanstans med foxfire på hästen resulterar obarmhärigen i att sadeln glider eller man druttar av när man rider barbacka :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Snuttan2
0

Vered(e?)us säger jag bara.

Slår alla andra men kostar därför också efter det.

Enda negativa är att flaskorna ofta gör ett läskigt ljud när man tyrkcer på pumpen så jag brukar få byta flaska på innehållet…

sandi
0

Foxfire =)

Elinaa
0

En från lillhästen som luktar persika :D, endast 65kr

Flaxii
0

Använder bara pälsglans i svansen, och på bogarna för att det inte ska skava av täcket. Vet inte riktigt vilken jag har x)

muirab
0

Foxfire (",)

Ida_79
0

Jag använder sjöbogårdens,tycker det är kanon.. sen är juh foxfire bäst av dom alla o sitter i längst tycker jag

Dior
0

Final Bloom

Pink Oil

Finns tyvär inte i Sverige, utan jag köper av privatperson, men ena luktar vanilj, den andra godis (!) och slår alla rekord! Funkar lika bra till mina araber som till mina shetlands och russ. Final Bloom får även svans och man att växa mer. Perfekt tycker jag som vill ha lååånga manar och svansar! Glad

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Molla
0

Foxfire!!!

wewwa
0

Ibland, inte riktigt lika ofta längre. Använder oftast Foxfire som några andra har nämnt hittills, där vi köper den kostar den mellan 100 och 125:-

Akerberg
0

Har Foxfire i svansen på både medryttarhästarna.

carensidney
0

Jag använder foxfire på min häst Skrattande

Believer
0

jag använder TIB. slår foxfire med hästlängder. plus att den luktar nått otroligt gott =P