Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2515 ggr
Peppe
0

Färg utrustning

Har du en speciell färg på hästens täcken, borstar m.m som du "samlar" på eller blandar du hej vilt?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Diamant
0

Blå, svarta och vita saker på tävlingar, hemma blir det vad det blir.

pinoccio_03
0

Grått och vinrött till tävling. Sen har han blått, grönt och brunt hemma..Hehe har bytt ut en heldel saker så att allt ska gå i samma färger…Räcka ut tungan Svart har han på läder utrustningen.

ThereseW
0

Det mesta går i grönt, endel i marint också.

wewwa
0

Borstar och täcken är hejvilt, och sadel o träns går i ganska mörkbrunt. Voljockar mm. är ofta mörkblåa o gröna. Fast just nu är den gul, så ja det är nog en blandning. x )

Mandysan
0

Jag försöker att bara skaffa vinröda och svarta saker, men men lite andra färger har vi =)

Luthien89
0

Jag matchar ALLT :D Svart läderutsrutning. Täcken går i blått, och likaså grimmor.. Har alltid matchande schabrak till lindorna. Och transportskydden matchar täckena :P ch till tävling matchar det såklart också, likaså min klädsen, marin kavaj och marin hjäm :P

emsems
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

allt är svart eller grått/silver… passade bäst till tova!

lisette
0

calippo har grönt, brago blått och oskar rött… tja ni vet ju hur det ser ut i sadelkammaren… tom sadelhängare/tränshängare matchar.. :D

Kratern
0

Det mesta är grönt, men vi har också svart och vitt till tävling.

Therese_Melberg
0

Här blandar vi det mesta, eftersom jag bara rider hemma eller i skogen så bryr jag mig inte så mycket om det är rätt färg eller inte… Bara det fungerar får det se ut hur som helst.. Försökte att använda ljusrosa benlindor, schabrak och nosludd en gång, men kom rätt snabbt på att ljusa färger inte hör hemma i mitt stall. Efter bara nån dag var det mer grått än rosa…

tessa
0

"less ain't more" Flört varför begränsa sig, Yrla och jag vill ha färg! Tycker hon är läckeri mässingdetaljer (träns osv) så det är ju tjusigt om färgerna matchar mässing, men annars så är ju det mesta snyggt till väldigt mörka hästar Kyss Fast just nu inför hösten har matte en dille på senapsgult (svårt att hitta) och nyanser åt det hållet men det finns inte med i utrustningen - ännu - förutom en fint beigeaktigt schabrak åt det mörkare hållet.

har ju bara varit hästägare i snart en månad så införskaffning av diverse utrustning med diverse färger pågår Penga munRäcka ut tungan

MiaMaria
0

Jag har alla möjliga färger men framför allt går lila hem som bäst =) Musse gör sig så bra i den färgen =)

Wiemona
0

Har inte funderat ut vilken färg Wiemona skulle passa bäst i. Hon är en stickelhårig brunskimmel, just nu solblekt…Kanske vinrött eller någon grå nyans med svart utrustning?

Mandysan
0

#13 Foxen är oxå brunskimmel :D hon gör sig väldigt bra i vinrött tycker jag ;)

Wiemona
0

Har försökt ladda upp bilder på Wiemona i mitt fotoalbum, men det går inte. Varkens från hemdator, jobbdator eller via mms.

Mandysan
0

#15 Jag kan ladda upp vissa bilder men långt ifrån alla…

MiaMaria
0

Ang bilderna, se till så dom är en JPG fil så går det lättare, vad jag har märkt iaf…

Wiemona
0

Okej, är inget datageni men sambon kan säkert hjälpa mig. Tack för tipset!

lisette
0

#17 + att bilderna inte ska vara enorma… :D

Wiemona
0

Okejokej, ska försöka minska ner storleken på mina enorma bilder

hjullan
0

rosa rosa o rosa. svart läder.

emsems
0

#13, om jag var du skulle jag ng kanske ha grönt… typ denna färg..

www.hooks.se nr  400630

Thea
0

Nej, jag köper det jag tycker är snyggt. Det får dock inte skära sig med hästens färg!

//I

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Wiemona
0

#22 Det var en snygg färg ems! Den passar kanske lilla Wimsan i

emsems
0

ja jag tror det skulle passa bra!! =) tycker den färgen är supersnygg, skulle nog börja med den om jag började om igen med allt samlande! =)

Peppe
0

Ems: går inte söka på 400630…för mig iaf

jag har alltid haft blått till min polle. det ända som inte var blått va hösnöre-skäraren som va röd. men har nu börjat samla på äppelgrön/neongrön då det är en skitcoool färg. och sen svek jag med borstarna nu oxå…glömde ryktlådan hemma när vi åkte till öland så fick köpa lite nödborstar och dom blev lila..

emsems
0

verkar ha tagit bort den! testa denna, typ samma färg: 400872

Peppe
0

va det ett täcke förut elr? kan hela hööks utantill så om du säger ett pris eller färg och vad det handlar om för vara så vet jag direkt Skrattande

emsems
0

det var shabrak, minns inte vad det kostade.. typ 179 eller nåt kanske…

Heda
0

Jag försökte hålla mej till den färg,men de funkade inte *haha*..så nu har jag typ alla färger på mina grimmor,vinrött,rött,blått,svart,rött,grönt mm;D..

täcken har jag svart och grönt,det blir lite allt möjligt;D

Emmelie
0

Ina har bruna saker (schabrak, träns, westernsadel, grimma, grimskaft, fly, täcke .. (för det mesta) ett rött schabrak och ett beige finns också..  lettie får röda, röda skydd och boots, röd grimma, rött grimskaft, röd fly, rött täcke och röd vagn m.m.=) men de har ju andra färger också =)

SarahPeace
0

Ingen speciell färg , Men ja … har svårt att om då ja hitttar nått som ja vill ha i nån annna färg , så , ja,,,, det går inte med meej :-D , Men Skrållan håller ja me till"glada" färger .  Sen brukar dom näässstttaaan alltid ha lika danna grimmor xD

På bilden är det Molly me sin nya SNYGGA grimma(från hööks) ,

Peppe
0

#29 jag har ett sånt schabrak till min polle

Peppe
0

puttis

Morrhoppa
0

Jag försöker alltid hitta saker i blått till min Roll :) men färgen är inte det viktigaste så hans mankam och svansborste blev rosa ^^ Vi kör på svart läder, man är ju inte extrem men man köper ju helst inte ett brunt träns om man har svart sadel. :)

Marster
0

grööönt :D hal alltid haft grönt :D

PimTheGreat
0

Ingen speciell färg så men jag tycker Fontane är mkt fin i beige,vit och brun så hans westernutrustning går åt det hållet och ska köpa pad i den färgen med sen……. täcke och grimma har han med i den färgen. Men borstar få vara vilken färg de vill

JosephineWahlgren
0

använder mest marinblått. :)

Snuttan2
0

vi har blandat..

borstarna är bara sådana jag samlat på mig och tycker om och valt att behålla 

På schabrack, lindor och sådant som vi mera matchar när vi har på oss så brukar jag däremot köpa bara vissa färger som vi gillar och som går att matcha med avarandra eller vi har sett som går att matcha liksom…

fridak
0

jag har allt blandat, rider ju bara i skogen och kan mixa färgerna hej vilt;) fuxpålle har två rosa täcken, men det skär sig inte så mkt som man skulle tro.

nannan
0

Usch ja, det där med färg är en hel vetenskap!

Jag är lite extra noga när jag jobbar, men även om det bara är en tur på banan. Schabrak, fleece och ridbyxor matchar givetvis, och jag brukar försöka välja jacka och hjälm efter byxorna också. *Det där läste ni inte*

Olika blåa nyanser är väl det som återkommer, mest marint. Hoppsadel och träns är svart medans dressyrsadel med träns och kandar är snyggt mörkbruna. :) Kandaret är dock till salu om någon är sugen. ;) vit fodring med bred pullbacknosgrimma, från jacson. Storlek cob, passar full. ;)

tessa
0

haha vad "gullig" (läs muppig) jag är i inlägg #11: "har ju bara varit hästägare i snart en månad så införskaffning av diverse utrustning med diverse färger pågår..Penga munFlört"

Nowadays: Jättekul med färg.. gärna glada, härliga färger - men att matcha är liksom inte vårt mål här i livet… ;D

Här kan man ju ana vilken färg vi (läs jag) gillar…

tessa
0

medan gossen är av det "eldigare" slaget… ;)

AusaBausa
0

täcken spelar ingen roll eller jo grönt o grått helst men har ett blått vintertäcke nu..

ryktborstar:

Ludde grönt/ Kefir rött/ Kelda lila bara för o sära på dem…

schabraker i vitt o grönt…

Flaxii
0

Har svart sadel och träns.

Alltid vitt schabrak och blått täcke på tävling, och så svart lädergrimma. Borstar blandar jag lite hej vilt. Lindor har jag matchande till de schabrak jag har (dvs. svart, brun, blå och vit) och så har jag svarta senskydd och boots.

Täcken har jag lite olika av, men mest blått. Annars har jag ett brunt, ett silverfärgat/grått, ett grönt och ett lila.

När jag rider är jag ganska (hrm, okej, väldigt) noga med att matcha grejerna, färgerna ska passa ihop och så. (tack och lov har jag en skimmel som passar i typ alla färger)

thilda-
0

har ingen speciell färg.. men jag försöker samla på mig så mkt rosa som möjligt :) och Baby blå till Amigo :)

Between
0

Rosa och lila ;D Men om man hittar något fint lr billigt i annan färg så köper jag det också är galen i att köpa häst saker^^ Men på ute täckerna är det blandade färger köpt allt på rea ;D

Mixie
0

Har mest brunt och grönt till min häst :) Är inte så förtjust i "ponnyfärgerna" där allt ska vara blått och rosa just nu…

//Mickan

Between
0

#48 gullig ponny :)

Maja
0

Den bruna har grönt, helt okej..

Brunskimmeln har lite allt möjligt..

Fuxen har lila.. *ryyyyser*

Mixie
0

#49 visst är hon :) Har inte kvar henne men den nya (som nästan ser likadan ut) har fått ärva grejerna ;)

//Mickan

svampi
0

Ni kan ju kanske se vilken färg jag samlar på…

LinaN
0

Grönt i borstar o schabrak/vojlockar o sånt.

Det har börjat smyga sig in mer o mer lila på sistonne… ^^ 

REgntäcket blir i dne färg det blir just nu marinblått.

Fleecetäcken har ajg två gröna o ett beige.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.