Bygga terränghinder
Är det någon som har några fasta hinder hemma eller i närheten? Jag ska till och bygga mig lite olika typhinder nu och behöver mer förslag på vad man kan göra och vad man kan använda. Så alla förslag tas tacksamt emot!
Håller på o sliter ut alla grejjer här på gården som ser ut att gå att hoppa över till dom andras stora fasa… 
En upponer vänd eka, går bra…
he he he…. tänkte på ek….dumma jag…
trädgårdssoffa….
hittade denna sia, kasnke hjälper lite iaf?
http://www.ryttartorget.se/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=48

Ja eka:n har jag försökt med men icke, den fick jag inte röra, ska se om det finns nån i närheten som kan kan få köpa billigt. Ekstock skulle jag vilja ha men att få tag på en sån här uppe är nog inte det lättaste… =)

#4 kunde tyvärr inte se bilderna 

försök få tag på gamla telefonstolpar och gör hinder av dom. sen kan man bygga bankar, stora halmbalar som man kan lägga ut.

*nyfiken i en strut* vart kan man få tag i gamla telefonstolpar? =P

hmm jaa. titta på annonser på eniro tex. sök på dom på google +säljes. annars kan man ta slipers med. de är fyrkantiga istället.
Jag har två telefonstolpar liggandes
Men jag tror inte det är möjligt att få dom till dej… För vad jag vet ska dom slängas, men det är stört omöjligt att bli av med nästan, så fulla av gifter så det är nästan konstigt att det växer saker i närheten.
Röstar för slipers, även om dom inte heller är helt nyttiga, så kan det knappast vara i klass med telefonstolpar.
Annars går väl allt som är rätt höjd och bredd att hoppa över…
Något som är väldigt roligt är ju bankar, men det är lite jobb med att tillverka, hehe…

jag har faktistk för mig att det är exakt samma sak i de där! ;)
du får lämna både slipers o telefonstolpar på tippen… :D

hemma i byn har dom förresten en stoooor trädstam liggandes i en hage som de använt till terräng hinder innan (nu används den till crosskörning istället).
i hagen där mina hästar gå så finns där lite terränghinder. ska se om jag kan ta bidler på dom..

Det jag har på gång just nu är iaf en trappa, ett upp/ner-hopp, en oxer, ett "inhängnat" dike (dvs med kanter ist för bara gå neråt, svårt att förklara), en spets samt ett räcke med oljefat. Det är de som jag bestämt jag ska bygga och har material till iaf. Men vill även ha en palissad o ett litet dike, har just nu hjärnsläpp så jag kommer inte ihåg vad just den hindertypen kallas, samt ett dike med hinder över samt fler "vanliga" rättuppstående. Kanske även ngt rishinder. Bara jag kommer igång med det hela så ska jag börja fota så får ni se.
guuud va kul!!!!!

Vi har en teräng bana som det har gått SM på..
Ska se om jag har några kort…

#15 Sånt är på väg upp, även det smalare hindret om jag hittar mer plats att ställa dom på så =)

vi förväntar oss bilder sen!

Klart det blir bilder, ska bara ha ngt att ta på först =) Ska börja så fort jag blir frisk, har legat stenad i sängen i en vecka nu..