Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 792 ggr
lisette
0

OT - ny katt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

verkar som om jag fått en ny stallkatt.

när jag skulle ta in hästarna innan och öppnade stalldörren stod zimba där. aslan o lovis hade inte sett honom innan utan de blev jätteförvånade.

lovis o zimba (samson som han heter numera) började busa/bråka/leka. på bilderna ser man skillnaden mellan katterna, men den är ändå inte så stor.

lisette
0

lyckades nog fånga när lovis gör en kullerbytta

lisette
0

aslan sitter på första parkett

lisette
0

här ser man storleksskillnaden

gejsa
0

Lilla fina Zimba som jag ville ha ju. :(

linasvovvar
0

Åhhh min lilla fina Zimba, va han har vuxit !!! Du får väl se om han stannar!!

Lindbygarden
0

Nu förstår jag ingenting… har du skaffat honom och har honom i stallet eller?

#5 varför skulle han inte stanna? ( lite sömn i natt så kanske trög)

lisette
0

#5 tror itne han gör det. han kommer nog bara in på besök. han väger multum numera!

#6 jag fick hem honom, hade honom i två veckor ungefär. sedan försvann han. en månad senare hittas han  utanför min närmsta granne, med halsband på. då har de tagit in honom och gett honom mat. sen dess har han inte varit här. men sen han  upptäckte de andra två katterna så har han varit här ngr ggr.

Lindbygarden
0

#7 jahaa… då förstår jag! synd bara att folk måste ha halsband på sina kissar.. det händer ju att de fastnar.. inte kul om pissen blir strypt:O(

kemikal
0

#8 De flesta katthalsband har en resår så de går att dra över huvudet, eller ett säkerhetsspänne som går upp om katten fastnar. Ofta kan det vara ett halsband med adressupgifter som gör att katten kommer hem igen om den försvinner, då chipmärkning inte syns utan avläsare, och en örontatuering kan vara väldigt otydlig och på en mörk katt så gott som omöjlig att se.

gejsa
0

#9# Men som sagt dom kan även fastna med tassen och gå med detta.

kemikal
0

#10 Visst finns det alltid en liten risk, det gör det ju. Det blir upp till var och en att väga för- och nackdelarna. Kisse får i alla fall ha halsband på sig, ett med resår.

Lindbygarden
0

mina pissar är örontatuerade..

kemikal
0

Kisse är även chipmärkt.

Loa-bg
0

#2 Är inte namnet Aslan från Narnia? :)

lisette
0

#14 jajjemen, meningen var att jag skulle ha en vit kise som hette jadis, men hon försvann från uppfödaren. :S