Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 543 ggr
-Japp-
0

sorgligt.

det är sjukt. vem är så kallhjärtad?
5 år, livet har ju precis börjat :/

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=136393

fridak
0

finns många sådana…..

Mandysan
0

Jag tycker att sånt där är hemskt. Hästen är 5 år, livet har knappt börjat. Hästen ser någonlunda frisk ut.

Man önskar att man hade plats för allihopa…Gråter

Maja
0

Jamen visst är det hemskt..Men det finns värre saker.. Ibland låter man hästar som borde avlivas få leva.. Det finns tyvärr många sådana exempel.. :/

paronskrutten
0

"Annonsen finns inte kvar."

Helena

gejsa
0

Vad stod det?

-Japp-
0

#5 typ, travare -02, körklar till max, funkar också bra till ridning, måste bort innan 15/11 annars väntar slakt. 10.000 eller högstbjudande..

gejsa
0

Ok men var annonsen ny för dagen? Tror dom att dom kan sälja en häst på ett dygn? Helt otroligt ju. Men eftersom annonsen var borta så har dom nog sålt hästen eller också fått en massa hatmejl.

Snuttan2
0

Jag tror ananrs Hästnet tagit bort den, de är rätt stränga på vad som får stå i annsoner…

gejsa
0

Isf har ju inte hästen en chans om dom tar bort annonsen också. Suck!

Snuttan2
0

Jag tror inte den hästen hade några bra chanser ändå… Ägaren försökte få ut 10.000 för den ändå, låter inte vettigt alls, som de två fjordingarna som var uppe här för ett tag sedan som också hotades med slakt och ägaren ändå hade pris på dem som hon skulle ha :(

Skulle tro att den ägaren ändå kommer på undanflykter om den så vill, har man den attityden som visas i annonsen så :/

Sehvrin
0

#10 Fast om man vill försäkra sig om att hästen inte säljs bara för att köras ner till Italien för att slaktas så kanske det är bra att sätta ut ett hyfsat pris? Det är ju faktiskt bättre att de slaktas i Sverige än nåt annat land.

Men visst är det synd på hästen.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Snuttan2
0

Fast har man tidsgräns på i stort sett ett par dagar så kanske man får sänka priset till inget alls och rensa ordnetligt bland dem som kommer och tittar på hästen istället. Tror det är störst chans att övht få ett hem och ett så pass vettigt som möjligt på det viset, men det är ju inte säkert…

gejsa
0

Dom kan ju faktist ha skrivit tex 10000 kr för att inte bara unga flickor som inte ens har pengar skulle ringa. Det finns ju travare som kostar så mycket med. Och så kanske dom tänkte på att hittar dom en som vill betala kanske 7-8000 kr så får dom köpa den annars slakt.

Eg kan vi inte sitta här och döma alla som skriver så där i en annons. Det kan ju vara så att  hittar dom ingen som dom tror på så slaktar dom hellre. Men visst att det var lite för knappt om tid. Men man vet ju inte heller varför det är så.

Jag tex, upptäckte ju hur många svar jag fick när jag hade mina två hästar ute på fodervärdsannons. Herregud jag fick massor av svar. Nu när jag har Sorro på annons alltså tillsalu annons, så är det 4 som har hört av sig. Konstigt eg för det är ju samma häst och samma bra bild som du tog snuttan som jag har. Men det är ju oftast dom som inte har pengar som svarar på foderannonser har jag märkt. Och då har dom väl inte pengar om ett år heller när jag vill sälja honom. Lite synd att det är så.