Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1789 ggr
steffy
0

uppsittning hur?

hur gör ni när ni skall sitta upp på eran hästar? sitter ni upp med hjälp av stigbygeln eller tex en pall?.

själv använder jag och mamma pall.

-Japp-
0

ALLTID pall..

maqiil
0

stigbygeln :)

VeNyRa
0

lite olika.

Mangis
0

Pall om jag har tillgång till det. Om inte så tar jag ett rejält mantag för att minska snedbelastningen av ryggen. Och så försöker jag variera sida…men höger är grymt mycket svårare med tsnke på hur hjärntvättad man är.

stallaramiz
0

jag använder stol ibland för att spara hästens rygg mm..!Glad

LinaN
0

sitter itne upp alls. :)

men får jag välja föredrar jag att sitta upp fårn pall eller stubbe. Men kan ju sitta upp från marken också, gör jag det så brukar jag variera sida.

Min Harry ska kunna stå stilla både från markuppsittning och palluppsittning. för druttar man av ute i skogen vill man kunna sitta upp igen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

jn84
0

Från pall om. De gånger det blir utan är när jag tvingas sitta upp ute efter avsittning eller om jag står på en bana där det inte finns pall.

Anna
0

Stigbygeln. Rider jag barbacka blir det staket/pall ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

elin
0

typ alltid stol.

/Elin

Peppe
0

stigbygeln, men tar hjälp av gödselplattans cementkant. byter sida varannan gång

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Sussi
0

Alltid stigbygel.

Häver mig ganska snabbt över nuförtiden då jag har bomlös, tar även tag i manen.

pippa__
0

Det är ju inte så högt upp ivagnen, så ingen stol här inte.. ;)

Thorsson
0

beror på. ibland slänger mamma upoop mig, ibalnd stigbyglen. ibalnd staket ;D

paronskrutten
0

stigbygeln alltid

Helena

davidia
0

alltid stigbygeln

J-Parnebo
0

stigbygeln

Marija
0

Stigbygeln. Skulle gärna använda pall då det sliter mindre på hästens rygg och min egen.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

E_hjo
0

Alltid stigbygeln.

Elinaa
0

handikaps ramp :D, så bekvämt!

lisette
0

pall helst, men många ggr finns det inte till hands o då blir det stigbyglen.

bubbelbubbel
0

har en liten trappkant som är perfekt för en stel gammal tant som jag :P
kan ju låssas att det beror på att jag vill spara på tantens rygg, och inte alls har å göra med att jag är vig som ett kylskåp…..

Believer
0

stigbygeln på Lucky. om jag rider en bauta-häst blir det nån pall, behövs när man inte är så lång. hihi

Snuttan2
0

pall. aldrig stigbygel, är jag ute sitter jag upp i dike eller stubbe som hjälp. Har vant mig av med att sitta upp med stigbygeln så jag klarar inte av att hoppa upp så längre Generad

Min tränare brukar slänga upp mig jämnt när hon är med, vilket är jätte svårt enligt mig…

-malls-
0

Det brukar vara lite olika , jag tar oftas pall om de finns nån i närheten för att minska risken att sadeln glider runt ;) men om de inte finns nån pall så tar ja självklart stigbygeln.

Lorita
0

På Athena så var det med pall, Ametist sitter jag upp på utan pall just nu. När han är mer inriden åker pallen fram igen.

denna har jag köpt (129kr på biltema) för ändamålet

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Cavello
0

Stigbygel eftersom hon är isis och inte så stor. Men jag har fått lära mig att man inte ska stå som man blivit lärd på ridskolan med att se mot hästens svans när man rider isis utan stå vänd mot hästen huvud för att förhindra att den går iväg bättre. Sant?

Alexandra13
0

Stigbygel

Johanna
0

jag sitter alltid upp m pall…

av gammal vana så tror jag knappt jag kommer upp i stigbygel längre.. :) Plutten var ju så hög så det var som bergsbestigning varje gång man skulle upp på han.. så då var pall det bästa o det sitter i…

Måste jag hoppa av ute så letar jag upp en sten lr liknande… ;)

sen tror jag att det är skonsamare för hästen rygg om man inte hoppar upp från stugbygel pga sadeln inte glider åt sidan,,

linasvovvar
0

STEGE hahahhahhha

Lizzan
0

Olika. På vissa hästar pall. Rider jag barbacka så blir det staket :)

fridak
0

pall numera, men det blir till att gå några rundor runt pallen för att han ska stå stilla på rätt plats. vår pall är inte flyttbar…

__iE
0

Stigbygeln på Ballerina..

och banken på Gordon :P

Katter3
0

Stigbygeln.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Mandysan
0

Pall eller att någon håller emot, annars glider sadeln runt…

Maja
0

Stigbygeln, vid barbackaridning blir det stolen.. ^^