Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 568 ggr
Mandysan
0

Jag måste bara skryta lite =)

Hej!=) Jag måste bara få skryta lite.;-)

Nyligen så fick jag ju en helt underbar pålle som heter Whispering Fox (Foxen). Innan det så hade vi ju Corall som vi köpte i Augusti.Nu så har min pappas chef sagt att han vill ge en häst till oss.:) En stor hopphäst, som tävlat 1.40 klasser. Den här hästen är värd massor av pengar (minst 120 000:-) Jag kan inte fatta att vi ska få en sån topphäst!:D Det enda "felet" med hästen är att han blir stressad när man lyfter på bakhovarna. Förutom det och att han är 170 cm hög så är han helt perfekt för oss. Tanken är att han ska bli min systers tävlingshäst. Sen så kanske det blir nån dressyrtävling med mig på ryggen ;-) Foxen avskyr tyvärr dressyr…..*suck*

Kortet är på Foxen.

//Mandysan

Sandra
0

Det lät ju inte helt fel! Men hur gör man för att få en häst bara sådär utan vidare då? Har du nåt knep eller så? =)

Har du ingen bild på hopphästen då?

Mandysan
0

Tyvärr ingen bild på den här datorn iaf.
Ja du när det gäller knep är det bara ha en snäll pappa som jobbar hårt…;-)

Linda
0

Men oj vilken toppen chef!!

He he undrar varför mina chefer inte gör det samma för mig;)

Hasse!!Staffan!!: Topphäst önskas!!

Mandysan
0

Glömde skriva en sak… Malin Bayard har tränat hästen mycket.

Sandra
0

Men min pappa jobbar hårt också. Han har till och med företag med en till gubbe. Och jobbar hårt hemma gör han me… bygger om och sådär själv. Vad jobbar din pappa med?

bubbelbubbel
0

inte helt fel inte. :)

min pappa sliter också hårt, idag har jag tjatat på honom att köpa en nordsvensk åt mig. haha.

Sandra
0

bubbelbubbel - har du fått nåt gensvar från pappa din då? Går det framåt eller bakåt?

bubbelbubbel
0

haha, vi var hos hos hans jobbarkompis, dom föder upp welsh, och hade en inakoderad nordis, som jag blev tokkär i. :)
då tyckte jag han skulle köpa en till mig, men hans stog istället och klappade på ett av deras halvblod och sa "dethär är en häst", och påstog att han skulle ha en sån. haha. så nej. det gick nog inte så bra. ;) (men jag kanske kunde fjäska in mig på att rida nordisen, hans ägare skulle ha barn typ nästa vecka…)

Kiara
0

#8 Jo, den nordsvensken var något det, gud vad läcker. Men fölungen hingsten den var inte fel den heller… fux stona, men dom kom man inte på sådant avstånd att man kunde se, men mysiga att kela med var dom. Du hade rätt trevliga det är dom, mm vika människor, Kiara har det bar där även om jag saknar henne.

Sandra
0

Jag vill ju se bilder på de där hästarna ni pratar om! Ut med kameran och fota! Eller du kan ju vänta till imorrn bubbelbubbel… lite mörkt nu

bubbelbubbel
0

ja dom är verkligen härliga människor. :)
och härliga hästar, coulthard (om jag fick stavningen rätt) är ju sjukt läcker verkligen ! han var så fin när hon kom hem med honom idag. och dossan och hennes föl. oooh så sött. :)
såg du dotterns hästar med ? malthe och vad den andra nu hette, skimmel. underbara :) och ja, jag blev verkligen kär i nordisen. VILL HA ! :)

Mandysan
0

Min pappa jobbar på ngt företag som heter GTU finns bla i göteborg, stockholm och skövde. Han och hans chef är rätt så bra kompisar så det är bara att tacka och ta emot ;-)

Sandra
0

Ingen idé att spjärna emot när nån vill ge en nånting sådär… bara ta emot =) Men att man vill ge bort en sån häst har jag lite svårt att förstå… hmm… =)

Mandysan
0

#13 Hans chef utryckte sig så här en gång när dem prata om hästen:
-Äsch, hästen står bara och kostar pengar. Det är bättre att han får göra lite nytta. Dessutom tror jag att det blir en bra lönebonus…..

Mandysan
0

kan skvallra lite till om att hästen ev kommer nu i helgen =)

Believer
0

Har du fixat några bilden än då på underverket? =P