Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1127 ggr
gejsa
0

Apropå snöovädret!!

Vad har ni för oväder hemma hos just er?

Det var ju ett tag sedan som vi hade vädersrapport i hela Sverige och Finland för den skull. *Ler*

Vi har regn och +6 grader just nu. Vi har haft +2 under dagen men det blev varmare på kvällen. Än så länge ingen snö här iaf. Den kommer väl på fredag kväll om jag förstått det rätt.

bebbe
0

Vi har bara regn o rusk här, hoppas på en fin dag på Söndag då vi ska hämta hem våra sista hästar från betet.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

davidia
0

igår var det minusgrader på morgonen.började regna på eftermiddan,och det blev plus grader.regnat hela kvällen och natten.just nu är det plus grader och är uppeh¨åll.men det drar väl igång snart igen tänker jag.men tack och lov att det inte blev flera dm snö!!!det kan vänta ett tag till.

Cavello
0

Vi har regn och rusk här. Tur man är ledig halva dagen och slipper gå ut.

Emmelie91
0

Det regnade hela dan igår…

Några minusgrader på morronen kanske.

Lorita
0

lite grådis men ljust, uppehåll och +5,9 grader, normal höst Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Loa-bg
0

Blåsigt, och det duggar lite. De varnar för snö i Skåne i helgen :S

I Storbritanninen kommdet det tydligen en storm igen, de håller på att evakuera och förbereda sig…

entill
0

#0. Konstigt att ni inte fått någon snö. Igår hade vi en dryg dm. Ändå är det väl bara ca 2 mil till dig. Nu är det dock +4, och den mesta snön är borta, men det ligger fortfarande en del på gräsmattan.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

lisette
0

ingen snö. bara regn,

Elinaa
0

ingen snö, och inget regn. Men en massa hemska gråa moln!

davidia
0

nu har det snöat nån timme här.men är ändå några plusgrader ute..

Johanna
0

här är det uppehåll men väldigt grått.. regnade hela natten tror jag…

jag hoppas att det kommer snö!! ;)

[slo]
0

Som #5 :) Har inte ens hört talas om någon snö? Kanske beror på att jag kollar väder på danska motsvarigheten till smhi, så man kan få väder som sträcker sig lite längre än stockholm…

Alex
0

Det blååååser. Och kommer ner nån snöflinga lite då och då.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

AusaBausa
0

regnade o blåste som bara den i går men i dag har vi solsken o bara lite fäktande…:-D o här sitter jag, hrm!

thilda-
0

Vi hade snö… men de har regnat bort :(

bubbelbubbel
0

här dimper det ner nå regnsnöblask.
ajjemän, och jag som inte har en vinterjacka…

Alex
0

#16 Inte jag heller, men skinnjackan funkade förra vintern, så den får väl gå igen ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

bubbelbubbel
0

jag har inte ens en sån :P
å andra sidan behöver jag ju bara springa till bilen och in i affären….
tjocktröjjor har ju alltid funkat ! :D

bubbelbubbel
0

ok jag ändrar mig, det har kommit kanske en cm på en timme ?

reddie
0

regn i morse men vid 12 tiden så övergick det till snö och det snöar fortfarande. Just nu har vi 0.6 grader

Obbobskiiii
0

Åh va fint väder ni verkar ha :( Här har det blåst som in i, regnat…o regnat..o regnat :( Det skulle tydligen va snö i precis hela sverige under helgen förutom nordvästa skåne där jag bor. Ska bara regna o storma. Hur kul é det??

VeNyRa
0

här snöar det och har gjort det hela dagen :-) kommit en halvmeter ungefär.

gejsa
0

#7# Snöblask kom det dagen innan jag skrev detta. Så vi hade någon vit sträng av detta. Men jag menade under dagen i går hur vädret var. Sedan bor ju du 2 mil ännu längre ut på landet. *ler* Där är det ju kallare. Och du vet väl hur lokalt det kan bli.

Har en medryttare som är lastbilsschaufför och hon sa att det regnade i stan på morgonen och snöade mer när hon kom till Lista. Så det kanske inte är så konstigt att ni hade mer snö då.

Sehvrin
0

Just nu snöar det i Linköping, så jag och en kompis ska ut på prommenad =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

joytick
0

Vi har runt 15-20 deci snö :9 Har haft snö sen i måndags.

__iE
0

regn o blåst i Blekinge ..

Thorsson
0

det snöar här -.- *HATA* ska bli ishalka nu på natten. hoppas inte. ska åka långt på söndag. till västervik, ( innebandy match )

Anna
0

Snöblandat här nu…

Själv hoppas jag på riktigt snöfall i natt så jag får rida ut i ett vackert vinterlandskap imorrn *drömmer* men det lär ju inte hända.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

AusaBausa
0

Usch nu har vi också fått regn o jätte blåsigt…bara 2 plus också, så säkert ngn minus grad egentligen pga blåsandet…

Anna
0

NU SNÖAR DET! :D Stoooora vita flingor! Och blåser rejält…

annaattlid.se

AusaBausa
0

Jag hjälper till o blåser norrut…vill inte ha snö ännu…hihi!

__iE
0

Nu snöar det här *böl*

Marija
0

Snöat jätte mycket i går och i förrgår tror jag. Idag blåste det och var allmänt slaskigt….

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

binni
0

Snön vräker nerGlad

gejsa
0

Ja, nog snöar det alltid. Men det är fortfarnde plus hos oss.

maqiil
0

Det blåste som in i, när ja cykla stanna hela cykeln kändes det som xP men de är kallt men inte snö men de regnar lite

gejsa
0

Här har det inte börjat att blåsa än iaf. Ytterst lite.

pippa__
0

I Kristianstad är det månförmörkelse!!!

Sussi
0

Väderrapport från Finland: regn, regn + regn. ca 5+ grader och blåst.

Var ut och rida idag, borde haft kameran med. På två ställen var vägen försvunnen under allt vatten. Gissa hur min vattenrädda häst reagerade…

davidia
0

här har det kommit ca 1 cm snö under kvällen…….

Obbobskiiii
0

Vi hade snöbollskrig med gud xD Här har det haglat hela dagen! Och ont gjorde det. Nästan en hel cm stora hagelflingor.

Molla
0

#38  Nu känner jag mig dum…men… Borde det inte vara månförmörkelse i hela landet då?  Generad

lisette
0

#38 har du sovit dåligt i natt eller?

pippa__
0

#42 #43 hahaha skulle bara se hur många som läste vad jag skrev ;)

bubbelbubbel
0

här är det isgata och snö. mindre roligt med sommardäck.
men vägen ut till jobbet är garanterat is och snöfri, med sveriges underbara saltande..*morr*

-malls-
0

Massor me snö:) och väldigt isigt=/ men inte lika kallt ida tror runt 1 minus grad eller nått ;)

Peppe
0

vi har 0.5 minusgrader nu och typ 1 cm snö sen igår. ingen sol och ingen nederbörd

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

PonnyAnnie
0

Har ca två minus grader,sol & klar blå himmel :) o ingen snö

gejsa
0

Solen gnistrar på snön i dag. Det är -2 bakom huset dit solen inte når. Fast vägarna är isiga. Nyss var hovslagaren här och bytte framskor på Gobban. Han hade tagit på skor utan broddhål när han bytte på honom för 2 veckor sedan. En liten miss som nu är uppklarat. Så nu har han 4 brodd fram i varje sko. Skönt, så slipper han bryta benen.

Det blåser inte ett dugg ute heller. Synd att man ska på 30-års kalas på eftermiddagen. Jag hinner inte rida i dag.

-Japp-
0

-3 klarblå himmel men inegn snö ;)

-Japp-
0

-3 klarblå himmel men inegn snö ;)

Rita-S
0

0 grader, klar himmel med en handfull moln på, det snöade 5 m i går :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anna
0

Samma som #51 typ

annaattlid.se