Sadel!!!!
Hej =)
Jag har en sadel med märket Passier & Sohn.
Är det någon som vet något om det? Jag vet bara att de kommer från Italien. Har du nån märkessadel? Skriv!
Jag vill veta allt om sadlar! Hur många gånger man ska smörja o.s.v…….
Kramar Lovisa
Jag har en Zaldi hoppsadel och Stübben dressyrsadel… Gillar egentligen inte någon av dom, och dressyrsadeln ligger inte bra så den används inte. Smörjer dom alldeles för sällan, när dom börjar bli stela… Hehe.
Passier & Sohn har jag aldrig hört talas om faktiskt…
Okej, men de är inte så dära jätte kännt i Sverige men jag tror jag har hört att de är kännt i Italien =)
Passier & sohn är ett välkänt Tyskt märke och tillverkas i Hannover. Priset på dessa sadlar ligger på ca 15-25tsk nya. Var rädd om den för det är lång hållbarhet på dessa. Har en själv. Jag smörjer inte mer än max 2-3 ggr om året med olja el fett men torkar av den med sadeltvål varje gång jag ridit.

Jag har en fin märkeswesternsadel, minns bara inte märket bara. ( mamma vet för det var hon som köpte den till mig) Sen har jag bara en syntetsadel från hööks haflinger cob heter den.
#3 Jaha! Jag visste INTE att de va Tyskt! De va kul att höra :)

Jag har en Prestige golden star hoppsadel. Heeeelt underbar! Absolut värt pengarna. Och en Quarter Canyon westernsadel. Hade även en county competitor dressyrsadel med, som jag sålde till ottino. vilket jag ångrar djupt, har aldrig suttit i en skönare sadel! =P

#6 Malin! Ångrar du dig? Eller hihi iof förstår jag dig.. Men du vet att du får låna den ;)

Emmi pemmi. klart jag ångrar mig hihi. Men jag har inte råd att ha 3 sadlar. =P
Till min Hannoveranare har jag en county competior dressyr. Helt underbar. den bästa jag haft. Till min islänning har jag stubbens "benni´s harmony elegant. Men jag är urdålig på att putsa. Det är bara ett såntdär besvärligt måste som att dammsuga. ( tur mitt hus bara har 70m2)