Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 914 ggr
PimTheGreat
0

OT..orolig!!!!!!

Bonny min hund, har ätit dåligt en tid men druckit bra men verkat allmänt deprimerad och bara velat sova. Min kompis sålde sin tik i lördags som Bonny träffade varje dag vi var i stallet så jag trodde att det kunde handla om saknad efter henne….men sen nu ikväll när jag var ute i stallet så ville Bonny bara ligga inne i sadelkammaren och sova men sen när jag "tvingade" ut honom för att vi skulle åka hem så dröjde jag lite för att jag pratade med min kompis och då skulle han direkt ha ett ställe att lägga sig och det måste vara MJUKT….och jag såg att han gick stelt med bakbenen och darrade. Han har täcke på sig för att jag trott han han frusit när han darrar när vi är ute…men nu darrade han hela bakbenen…..min kompis ringde sin pappa som trodde det kunde handla om diskbråck då Bonny är en korsning mellan tax schäfer och drever….glömde skriva att när man ska klappa honom så sjunker hela hunden ner som om han ska bli slagen och många gånger tittar bonny skamset på mig som om han skäms för något…..jag fattar ingenting….. jag ringde distriktarna när jag kom hem och hon sa hon inget kunde göra utan att det var grundlig undersökning som gällde för hunden som görs på djursjukhus så jag ringde Läckeby djursjukhus i Kalmar men de tyckte inte det var så allvarligt…så där går det ord mot ord….

Har läst om diskbråck på nätet och bonny är lite seg att hoppa in i bilen men däremot så hoppar han gärna mot mig och det borde han väl inte göra om han har ont av diskbråck??? och han sa inget när jag lyfte han för att väga honom innan avmaskningen som gjordes i förrgår…. när det gäller mat så sitter han  med när jag lagar middag men äter inte sin egna mat och jag provade ge lite skinka idag för att kolla han och då åt han med god aptit. Allvarligt så vet jag inte vad jag ska tro längre!!! Jag är orolig för honom! varför är han så nedstämd trött och skamsen??? varför darrade han så i sina bakben och gick stelt??? Någon som vet något?? Har skrivit på hundar i fokus men ej fått svar. Är så orolig för han…han är en mkt speciell hund…. någon här som vet?? Detta låter säkert rörigt nu…

lisette
0

har läst om bonny innan, min första tanke var borrelia. nu vet jag inte hur det visar sig. men, har han haft fästingar i sommar?

PimTheGreat
0

#1 oj…det minns jag inte. men det har ju alla djur och fästingar har ju funnits länge i år så det har han säkert….plockar så mkt på mina katter så minns inte om bonny varit en där med….men säkert har han haft det

PimTheGreat
0

läste om borrelia på hund på nätet nu. där står hälta och feber trött och hå´glöshet. hälta och feber har han inte. Hade 38 grader ikväll när jag tempade han

jn84
0

Jag hade stått på mig hos veterinären och krävt att få komma dit för en undersökning.

Även om något inte är fel så är det ju skönt att ha fått det bekräftat.

Hoppas han blir bättre!

gejsa
0

Svårt att säga så här men en sak är säker, hunden mår inte bra. Åk till djursjukhuset för grundligare kontroll på måndag.

Vi hade en katt som gjorde som du skrev, hukade sig när man skulle klappa honom fast han ville att vi skulle klappa honom. Men eftersom han var gammal och hade andra fel så tog vi bort honom för en månad sedan.

PimTheGreat
0

Ok. tack för era svar. Inatt tog jag in bonny i vårt sovrum och lät han sova där ville ha koll på om han började gny eller gnälla eller nåt, när jag vaknar i morse möts jag av en hund som ligger och viftar på svansen och ska upp till mamma. När vi kom ner i morse åt han upp sin frukost med….Förvånad…sen kom han åter till mig och skulle gosa…… har bestämt att jag ska kolla han hos distriktarna på måndag för att sen vidare till djursjukhus om de anser det nödvändigt eller tycker ni jag ska ta djursjukhuset direkt??? Tycker detta är svårt som tusan….

jn84
0

Jag hade åkt till en veterinär som har möjlighet att göra röntgen och sånt. Vet inte vad ni har för några där nere, men den veterinär vi har till Tuborg har alltihop så dit åker vi när det är strul.

mazze
0

MIn hund hade något liknande för några år sedan. Han kunde inte hoppa el krypa, då skrek han iofs. Han hade en inflammation i ländryggen. Vets misstankar var inflammationen el ett par kotor som låg o gnagde emot varandra. Som tur var så räkte det med anti inflammatoriskt annars hade han varit tvungen att opererats.

Hoppas det löser sig för dig! Diskbråck ger väl ung samma symptom har jag för mig.

joh81
0

Hej!

Jag har ingen kommentar men en helt annan fråga, blev lite fundersam när det står Pim The Great, jag ´hade en häst som hette det är det fick en lite känsla av att det kanske kan vara  samma? Varmblod född 28/6-89??

PimTheGreat
0

#9 vi menar samma pimmen….