????

Ni med vbls travare vad har ni för försäkringar på dem?? jag lvertog ju elis försäkring o då har han d som travhäst..ska jag byta till ridhäst måste jag göra d innan vetbess lsppen förfaller alltså snart.. bytade ni när ni köpte era hästar?

#1 min text försvann…pust! Eli har begränsad liv 30.000 och Agria bas vet vård 60.000. Sjlvrisk 2800 med 20%rörlig ränta + att agria incident ingår..

livet kan jag ju tycka är lite högt. försäkringen kostar ju efter den med.
hade nog hellre haft högre vet vård och lägre liv. samt tagit bort den rörliga räntan.

var tvungen att hämta bragos papper:
liv 5000:-
vetvård 30.000:-
självrisk 1800:- (ingen rörlig)
för detta betalar jag 2450:-/år,
verkar för övrigt som om agria incident alltid ingår. för jag har samma. undrar vad det innebär?

#3 varför är livet begränsat förresten?

Ingen alls - tar hellre den verkliga kostnaden när det väl händer någonting. Tycker helt enkelt inte att det lönar sig att ha någon försäkring.

jag övertog bara försäkringen så jag vet inte alls..:S men antar att begränsad liv är bara för att han är försäkrad som travhäst så om han får en benskada så han behöver avlivas så får man inge pengar för det då..tror jag. jag är så dålig på allt d här med försäkringar..:S tycker d verkar krånglligt o hon jag prata med gjorde mest så att jag kände mig dum när jag ställde frågor……

#8# Så ska du aldrig känna dig eller bry dig om. Om du inte vet så fråga på bara så du vet det du vill veta innan du lägger på telefon. Är hon spydig kan du be att få prata med någon annan. Det är bara att säga att det är din första häst och att du inte vet vad försäkringen innebär. Dom måste berätta för dig utan att låta dig känna dig dum.

jag har för mig att begränsad är pga en skada som han haft tidigare??
kolla upp det där scandi!
och som gejsa säger: du ska inte känna dig dum. det är för ditt eget bästa som du har försäkringar!
puh, jag tycker också försäkringar är krångliga..
jag är glad att det bara fanns två saker att välja på när jag försäkrade eskimå, ingen vetvård, eller vetvård.
och varför man skulle välja ingen vetvård, förstår jag inte, eftersom han var "för billig" för att få en livförsäkring…
höö….
#10 Lyrik har A2, begränsade veterinär och livförsäkring. Agria
Han var 15 när jag köpte honom, förra ägaren sket i att betala in försäkringen (hade A1 hel försäkring innan), så han blev oförsäkrad. Fick in honom i sista stund i A2. När de är 15 eller mer, kan man ej försäkra in dem mer, iaf Agria.
Begränsad är att det är bara vissa skador som man får ersättning för, som buköppningar, frakturer, akuta sårskador mm. Likadant är det om hästen måste avlivas. Så hältutredningar och förslitningskador går EJ in där, så man man måste betala ur egen plånbok.
Begränsad försäkring har inget att göra med ev. skada på hästen, då heter det reservation.
Lyrik har nu bara veterinärvård kvar, liv försvann när han blev 15 år. Har 60 000 kr i veterinärvård nu, betalar runt 250 kr om året bara.
Ha liv på 35000:- på min hbl på 2 år sto där i har jag med avel så måste jag triangelmärka får jag ut 75% sen vet vård 100 000:- 2500 fast självrisk A1 försäkring :) kostar typ 5000:- om äret ca
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus