Stubb?
Nu har han lite kortare man än det där

jag har oxå staka funderingar på att fixa stubb på min tjej.. men vet inte riktigt hur man börjar så att säga=)
Känns som ett stort beslut=)

oj, svårt det där….. vissa hästar är det ju jättesnyggt på, men det är ju svårt att veta innan :)
jag stubbade faktikst min tävlingsponny, o han var Arabiskt fullblod, det blev sååå snyggt!
testa…. det växer ju ut igen.. ;)

Man kan ju alltid testa, fast jag tycker det var snyggt sådär.

är allergisk mot stubb på hästar, förutom på fjordingar då.
Vi hade en häst på min ridskola som liten o hans stubb var otrolig…. han såg ut som en ligist den hästen, och med stubb blev illussionen komplett! Han var sin stubb.
För att klippa stubb tar du din sax och helt sonika klipper av manen på din häst 1-2 cm från skinnet så att säga, sedan tar du trimmerna o jämnar till. Sedan när manen börjar växa så får du en fin stubb efter ett par månader. Men det är på det här viset ma nfår snyggast stubb.
Sedan är det humanare mot hästen o klippa stubb nu på höst/vinter, för på sommaren kan den få växa sig litet längre till skydd mot flugorna. Ridskolehästen klipptes när han stallades in (då såg han ut som en skinhead) och sedan lagom till sommaren var manen så lång at tha nfick skydd av den mot flugor och sol.
Jag personligen skulle ALDRIG klippa stubb på Harry, men det är ju för at than har så fin tjock man….
Kan tycka att grövre halvblodshästar passar i stubb. Testa, om det itne blir bra så får det växa ut igen!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

glömde skriva att jag tycker framförallt ponnier passar i stubb.
men, ngn här stubbade sitt vbl, kommer inte ihåg vem bara.

NEEEEJJJ!! Inte stubba!!!! Låt henne/honom behålla sen man! :D

Stubb är söt :)
Så jag ska bara klippa 2cm från skinnet, kommer manen att stå upp då eller? Rädd att den kommer stå åt alla håll..
Jag har ingen trimmer går det utan?

Tanken tror jag (som aldrig klippt stubb) är att man klipper ner manen tilll nästan ingenting, så att håret står upp för att det inte är någon tygnd i det ännu som gör att det lägger sig… Är manen så pass kort, som 2cm kommer den nog rättså säkerligen stå upp…
Jag skulle kunna tänka mig att det är mkt svårare att få hästar med tunna manar, mer silikiga att stå upp, eftersom de inte är lika kraftiga hårstrån att stå upp själva och tjockare manar mer tar stöd ifrån varandra… Men jag spekulerar bara :P

jag har faktiskt starka funderingar på att stubba Peppe man. dels hatar han att bli ryckt, dels är hans man Hemsk. den ligger aldrig på en sida, utan står vågrätt rakt ut åt båda hållen
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag tänker också på det 
Vad jätte länge sedan jag ryckte, var svinjobbigt ju och blev jätte fint
Lätt det känns att stubba just då… Men fröken är rädd för saxar så det är väll inte att tänka på just nu :/

Tror inte den hästen skulle passa i stubb
gör det inte
nä, inte stubb på den pållen….

NEJ USCH NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ :P Allergisk mot korta manar :P USCH fy vad fult!!!
Tycker stubb passar bäst på hästar med tjock man :P Men det är ju en smaksak ^^

Jag tror Peppe skulle se mkt söt ut i stubb :)

jag försöker övertala hans fodervärd att jag ska få stubba honom ;) men de går inte så bra
Äh, varför skulle man? Man kan inte hålla i manen över hindrerna tex. oerhört dåligt om inte hästen har problem av att ha lång man.
Helena

Gillar inte stubb, fy usch och blä. Kanske på fjordingar, men annars tycker jag att även dom är snyggast i lång man.

Jag tycker du kan testa :) Blir de inte bra så växer de ju inte ganska snabbt igen :)

#24 med tanke på att Peppe förjoppningsvis aldrig mer i hela sitt liv behöver hoppa så är inte det nåt problem ;)
#26 jag får inte för fodervärden XD
Tycker inte om stubbman, förutom på fjordingar. Men gör som du vill.

jag tycker det är tufft på vissa ponnyvalacker