Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 508 ggr
lisette
0

mocka ut?

idag när jag mockade ut skiten som kom sist hästarna stod inne så såg jag att det kommit gräs (tror jag det är) i calippos box. skumt…

bädden har ju bara varit i lite mer än en månad. tycker det är synd och onödigt att ta ut allt för sommaren. hästarna kommer ju ändå in när calippo ska ridas. och brago står ju inne under den tiden.

hur brukar ni göra som har bädd?

Kiara
0

Havre/kornHemlis

rensa det som ogräs och låt hästarna få ätaFlört

Mandysan
0

Jag slänger ut allt men det är inte av samma anledning som din utan jag har sommarbete på annat ställe och eftersom det är dels ridskolestall så kanske jag får byta plats till hösten….

mazze
0

Hästar ska inte äta havre/korn som inte är färdigt, kan få ont i magen…Generad

Linda
0

Enligt lag ska man göra rent 1 gr per år, eftersom det inte gått ett år så låt bäddarna ligga kvar tycker jag.

Mvh Linda

Kiara
0

#3  Nu vad det så här att det var grönt (som gräs), som ser ut som gräs hästarna skulle få inte kornen. Man kan till och med grodda havre/korn på vintern för att hästarna ska få i sig vitaminer, det är inte alls ovanligt.

Du behöver inte mocka ur boxarna förrän det gått ett år, men ge hästarna det gröna nu så det inte blir korn av det.

lisette
0

#2 nej du måste ju slänga ut allt då ju.

#5 då får calle käka det nästa gång han kommer in i boxen.. han har ju inget gräs i hagen. :/ ;)

mazze
0

#5 Det var något nytt för mig, men du kanske har rätt… Räcka ut tungan