Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 3377 ggr
jen
0

nybörjarponny säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran lilla Minta är nu till salu. hon är världens snällaste att sköta och rida/köra.  hon är född 98 och har full stam E Östertorps Dagobert U Juvel UE Bonance v Dorpzicht Minta har fått föl tidigare.

priset för Minta är 12500 inkl sadel,träns,fleecetäcke,rockard och sele.     Utan rockard och sele är priset 10000 inkl sadel och tränset.      och  på min personliga sida finns det fler bilder på Minta

Linda
0

Jag kanske vet en inrt.

-Är hon utställd/visad?

-Hur hög?

Föl?

Mvh Linda

jen
0

ja hon är visad som 3åring http://www.shetlandsponnystam.com/stambok/VisaMeriter.asp?Nr1=18209

hon är 98 enligt förra ägaren. ej slutmätt

föl fick hon hos förra ägaren

här är hennes stamtavla http://www.shetlandsponnystam.com/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=18209

Linda
0

Lite liten, de ville ha en maxad 107cm eller B-ponny på änn gång.

Flickan har en shettis i dag som fått fång, mamman gillar att ställa ut osv.

-Men jag ska försöka få dem att registrera sig och titta själva eftersom jag tycker att hon verkar trevlig.

Mvh Linda

jen
0

ok, gör det Glad

jen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

den här bilden togs igår av min dotterFlörtlite svårt att se, men hon ville att jag skulle lägga in den bilden

Linda
0

-Vilken sötnos!

jen
0

ja, lika rar som söt. Det är det svåraste när man måste sälja djur som man verkligen fastnar för.

TÄNK om man var miljonär Fundersam då hade man råd att ha fler hästar.

Julia
0

Lånar ni ut henne på foder?.

Jag undrar om det är en bra nybörjar ponny?.

Julia
0

Lånar ni ut henne på foder?.

Jag undrar om det är en bra nybörjar ponny?.

__iE
0

#8 dt står ju att dt är en nybörjar ponny som säljes ^^

jen
0

ja, det är en bra nybörjarponny eftersom hon är lugn och snäll.  foder är inte aktuellt eftersom vi ska köpa en annan häst och har ingen mer stallplats att då kunna ta tillbaka henne.

Hon är till salu till den som kan erbjuda ett bra hem där vuxna är hästvana =)

jen
0

nu är gumman såld till en trevlig familj

gejsa
0

Oj! Det gick snabbt.

elin
0

snabba bud

/Elin

jen
0

ja, hon har inte åkt än, men allt är klart Flört

gejsa
0

Vad bra! Vad säger dottern nu då? Har ni hittat någon ny? Sålde ni till någon i närheten?

jen
0

hon är både ledsen och glad. hon har varit ute och ledit lillpållen i skogen i flera dagar nu och bara umgåtts med henne.

vi sålde henne till en familj ca 6mil bort. (lagom avstånd)

vi har hittat ett trevligt vbl som ej startat någon gång utan bara har blivit riden. utbildad samt hopptränad för instruktör. jättesnäll och trygg kille på 147 i mkh som hon fastnade för…

bara ett stort problem. han var väldigt smal Fundersam så när veterinärbesiktningen är klar så kommer han hem och ska gödas upp sakta men säkert…

gejsa
0

Oj, vilken skillnad! Från en shettis till ett varmblod. he he

Men jag ska inte säga något. Gjorde likadant själv. Min dotter hade en shettis en kort period. När vi sålde Julia så köpte vi en d-ponny på 147 cm själva. Ville inte köpa en b eller c-ponny för att sedan sälja den om ett år. Bättre att köpa en större häst som man kan ha länge. Lycka till med den nya hästen. Vill se bild snart.

jen
0

precis, hon vill INTE sälja en till häst…

hon har ju ridit min arab och har känt att han är bra storlek Glad

hästen är så himla smal så jag vet inte om jag törs lägga ut en bild Generad

gejsa
0

Har du en bild så gör det. Det är ju inte du som har gett den mat än. Flört

jen
0

jag ska ta kort på honom när han har kommit hem för att ha att jämföra skillnaden på honom varje månad så att man ser att det går åt rätt håll Flört

gejsa
0

Ja, gör det. Önskar att jag hade tänkt på det när min Gobban kom till mig. Då var han ju jättesmal och hade blodmask och hade lång päls bl a. Men jag tänkte inte på att göra det tyvärr.

jen
0

usch, blodmask!!!

jag funderar på ett träckprov, eller också avmaskning direkt ifall att…

gejsa
0

Vi håller på för fullt nu att pröva avmaska med örter i 3 dagar. Sedan ska vi ta träckprov på var och en. Två av mina hästar blir ju lätt utslagna av avmaskningen så vi ska pröva så får vi se hur det går.

jen
0

avmaska med örter?  det har jag aldrig hört talas om…

gejsa
0

Nej, men när hästarna går ute i det i det fria alltså vilda så äter dom ju av olika örter. Dom avmaskar sig själva då. Djuren vet vad dom behöver för att må bra och äter det, då dom hittar det.

Vi ska pröva och se om det fungerar. Vi får se.

jen
0

jaha, okej. då förstår jag vad du menar Glad

Faxlin
0

Jätteskojigt att ni hittat ett bra hem åt eran lilla shettis. Och lycka till med varmblodet. Säger som gejsa. Bilder vill vi se. Och om han är smal nu så ta inte åt dig. Ett tips är att informera djurskyddet i eran komun att hästen kommit till er i det skicket så slipper man lite tråkigheter vid en eventuell anmälan. Eller så ta rikligt med kort så att du kan påvisa med  datum när fotot är taget. Allt för att kunna visa upp om någon får kortslutning och anmäler.
Jag är visserligen lite anmälningsparanoid av mig. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jen
0

#28 ja, jag har dom tankarna… att jag ska prata med veterinären om att jag ska köpa en mager häst.

sen hoppas jag att det står på veterinärintyget vid besiktningen också.

lisette
0

#28 hur gick det med inspektören som var o kollade dina hästar åsa? du har ju itne varit online på hur länge som helst…

Faxlin
0

Ja, lisette här är det muntert ska du veta. hihi
Ännu en gång så fanns det inget att klaga över. De hakade upp sig på att hon är spetsig i baken visserligen. Detta är ju efter en skada på banan så vi kan ju inte göra så mycket åt det. Men de har blivit informerade av både mig och förra ägaren att Flisan är okej och vad den spetsiga rumpan beror på. Har dessutom hänvisat dem till den kille som behandlat Flisan under de senaste tre åren som gått igenom henne och inte såg något fel. Så det är lungt. De kommer åter om fyra veckor för att se om hennes rumpa ser lika dan ut.
Hon har dock börjat sätta mjölk och det har räknats ut att fölet bör komma runt den 15 juli inte i månadsskiftet som vi först trodde.

Nej det var ett tag sedan jag var ute. Det lär dröja tills mitten/slutet av nästa vecka innan jag kommer in och terrar er varje dag igen. Lider av extremt iFokus abstinens ju. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mandysan
0

gejsa: Vilka örter är det? Jag undrar då min häst oxå reagerar starkt på avmaskningen.

lisette
0

#31 ja men det är ju bra då. då har dom ju inte vatten på kvarnen ivf.. ser dom om hon ser likadan ut och dessutom tagit kontakt med "behandlaren" så borde de ju inse att det är en skada, inte vanvård…

gejsa
0

#32# Jag vet inte vad det är för örter. Vi köpte dom komplett i påsar bara att hälla hett vatten över dom 15 min innan dom ska få det i 3 dagar. Vi köpte av en eqiterapeft eller hur det nu stavas.