Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1615 ggr
binni
0

hoppa framför tåget

Ja då har det hänt igen, vi misstänkte det i morse att det hänt något utanför mitt jobb. Men sen när vi ser ungdomar komma med blommor försod vi att någon hoppat framför tåget igen. Förra hösten hoppade två tjejer med en månads mellanrum. Hände tydligen igår kväll. Tankarna går till alla runt omkring som blir kvar- anhöriga, kompisar osv och inte minst till den som kör tåget och dom som ska "städa" upp.

PonnyAnnie
0

Fyy vad hemskt !!

AusaBausa
0

Nej men fy vad hemskt!

Peppe
0

var en som hoppade framför tåget precis bakom vårat hur för några år sedan. var en fredag och jag skulle åka till ridskolan och stod och väntade på skjuts. rätt som det är så börjar tåget tuta helt hysteriskt, knappt 10 min senare kom brandkåren och sen åkte jag.

var några små barn och deras mamma som stod och såg alltihop från sitt fönster, men dom kunde ju inte göra nåt men ringde iaf sos direkt

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

binni
0

Ja det är så svårt att förstå att någon mår så dåligt att man väljer det här. Finns många tunga stunder i livet men av egen erfarenhet så blir det onda lättare att hantera med tiden.

__iE
0

usch vad hemskt :(
lider med alla anhöriga

Lizzan
0

Usch!

E_hjo
0

Tycker att det är så jävla själviskt att slänga sin framför tåg. Vill man ta skälvmord så kan man väll dränka sig, hänga sig eller kanske hoppa från en skyskrapa istället.
Jamenar, tänk på den stackars lokförarn då!? Hur tror man den stackars människan känner sig efter en sådan sak?
-Om det nu var självmord vill säga…

binni
0

#7 ja det verkar vara självmord, nu har dom gått ut med det i tidningen och på skolans hemsida.

Anna
1

Fyyyy =(

när jag var mindre bodde vi i en lägenhet i tranås. under oss bodde ett par med två döttrar, några år äldre än mig. efter att vi hade flyttat hoppade den yngsta av döttrarna framför tåget. så himla hemskt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[slo]
0

#7 Man tänker inte riktigt på andra människor om man mår så dåligt så man tar livet av sig…

Loa-bg
0

Alltså det är ju hemskt, extremt.. Men kan inte den som hoppar tänka på andra(?)

Believer
0

det är så hemskt.. hon som hoppade framför tåget var min mammas kompis systers sambos barn.. invecklat, men så var det…

Believer
0

skrev fel, min mammas kompis kusins sambos barn..

Lorita
0

#12 (13) beklagar sänder en tanke till och alla runt om kring.

varje gång jag åker under Angereds bron (två gånger om dagen) tänker jag på grannarnas kusin som hoppade, det är jätte vanligt att det hoppas från den bron och är ofta blommor under. Så vanligt att det är uppsatt extra högt räcke för att den som landar inte ska landa på vägbanan.

Det är obegripligt men samtidigt känner tydligen den som tar livet av sig en glädje innan att ha fattat beslutet. Svårt att förstå om man inte själv står där en dag.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

divansson
0

ush vad hemskt!

Här i närheten har vi en bro som det skett två mordförsök i somras, hemskt, de hoppade samma natt, ena vart helt oskadd medans den andra vart förlamad i hela kroppen.

[Hanzi_91]
0

usch vad hemskt :(

bubbelbubbel
0

jag tycker det är fruktansvärt hemskt, att människor måste må så dåligt att den enda utvägen är att ta bort sig själv, och samtidigt skada så många andra.

dom pratade om just detta på radion en gång, det var en kille som körde lastbil, han hade precis fått sitt lastbilskort, och var ute och körde när en tjej valde honom som offer, och körde rakt in i honom. hon dog ju vilket hon ville, men han fick ju leva med en rädsla resten av livet så fort han möter en bil.

en annan kvinna ringde också in och berättade att en tjej hade kastat sig ut framför hennes bil. som tur var var tjejens föräldrar så pass klara i huvudet att dom aldrig skyllde på bilisten, utan att dom visste att det var dotterns val och fel.

jaa, det är otroligt tragiskt att den enda utvägen är sån, och att man måste ta hjälp av ofrivilliga människor, som får leva med det resten av livet.

SofiaGenne
0

nej men gud, vad fruktansvärt :/

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

maiijjha
0

Här i Sundsvall har vi ju Alnöbron som människor hoppar ifrån. Rakt ned i vattnet,.
Jag kör Taxi och åker över ganska ofta och ser blommor och tända ljus. Vägverket satt upp övervakningskamror på bron med det verkar hjälpa eller INTE.

svampi
0

Usch vad hemskt!

Alexandra13
0

Hemskt det där. Det har hänt samma sak i närheten där jag bor för inte så jättelängesen!

bubbelbubbel
0

vad var det som hände då alexandra ?
har för mig att du inte bor så långt från mig.

Alexandra13
0

jag tror det var en gubbe som stod på tågrelsen när tåget kom tror jag, men jag är inte säker.

bubbelbubbel
0

hm, inget jag har hört om.
men sånt händer ju tyvärr lite för ofta..

Forssen20
0

Jag har många kompisar / vuxna som gett bort sitt liv till droger och alkoholen samt blivit drabbade av incest som bara har gett upp och dödat sig själv på olika sätt.