OT: Hur långt är det till Globen?
Hur långt är det till globen från tågstationen? Har ju aldrig varit i Stockholm
och vi vill helst inte åka tunnelbana till Stockholm Horse Show. Så hur långt är det?
/Amanda
6,6 km enligt eniro (gå in under kartor > vägbeskrivning), då får du dig en liten promenad ;)
#1 Det va lite för långt….;)

Eh, det är inget svårt med tunnelbanan :P Klarar jag det halvt hjärndöd så gör vem som helst det ;)
Jag skrev aldrig någon beskrivning på hur man tar sig dit sedan va? :P
#3 Nope, det glömde du ;) Min mamma har fått för sig att tunnelbana inte är ett spec trevligt resesätt….

ja, akta dej för han som puttar folk på spåret.. :)
skämt o sido.. det är rätt ofarligt att åka tunnelbana

taxi kostar ca 200kr ;)
Tunnelbana är nog ett av dom tristaste sätten att ta sig fram centralt… Tacka vet jag spårvagnar 
Kolla om det går bussar annars…
#7 Ja, spårvagnar ska det vara! 
För mig är det till 34,6 mil till Globen. 
Men jag åker tåg upp till Maggan (Magster på iFokus) på fredagkvällen och bor hos henne under helgen :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Tunnelbanan och tåget ligger ju i samma "hus" så det är inte särskilt krångligt att ta sig emellan.
Det är helt okej att åka tunnelbana, kanske inte alltid när det är sent på natten och lite folk i rörelse, men annars funkar det fin-fint! :)
#9 Varför inte ta en långpromenad? ;)
Jag åker tunnelbana varje dag ,den hjälper flera hundra tusen att ta sig fram!

Jag är heller inte van vid tunnelbana, men jag tänker testa :)
Är det någon som vet om hur man smidigast tar sig från tåget till Skogskyrkogården?

Mandysan, det är iallafall inget svårt att ta sig med tunnelbanan till globen ifrån t-centralen (där tåg-stationen ligger), inga byten eller någonting, gäller bara att komma på rätt tåg, och det är gröna linjen emot Hagsätra, tror det är omkring 6 stationer om jag inte kommer ihåg fel… Tror inte det finns någon buss som går direkt, tycker oftast det är svårare att hitta rätt bussnummer åt rätt håll inne i stan ändå :P
Anette, sök på sl.se ;)

#13 det går tunnelbana till skogskyrkogården… grön linje mot farsta ,det är nog det enklaste!
6½ km är väl inge långt att gå heller? :9

Gissar på att 6½ km gäller bilvägen. Ska man promenera lär man få betydligt längre. ;)

Och det gäller att hitta bland alla gator…
Snuttan är uppvuxen i stockholm och bott mkt i innerstaden, skulle aldrig ge sig på det ;)

#15. Tack, det skall jag testa!
Från Stickholm Central kan man ta alla tåg som går från samma perrong mot Farsta/Hagsätra/skarpnäck
äääääh, fram kommer man alltid !
säger karoliina som vandrat till fots, ensam, från jag tror det var värtahamnen till sergels torg….
utan att ha en susning om vart jag var.