NH lektion
Hej. Idag har jag haft min första NH lektion. D va väldigt intressant och lärorikt. Jag har aldrig gjort sånt förut.
Finns d fler här som tränar NH?
Jag fick omdömet om min häst: " Han är nog den mest respektlösa häst som jag träffat för sin ägare…."
Vi har en hel del o lära och träna på. Men min första repgrimma är beställd iaf!

Vad kul! =) Det där är nyttigt! Har aldrig tagit lektion. Men läst lite om det och tränar med "min" häst, för att han ska respektera mig.=)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Ja jag tittar febrilt på han hundmannen, ni vet cesar millan.. ifall d e nått som han säger som man kan ta me sig till häst. Men d jag tycket mest va vettigt va att man ska ha sitt space på nån meter runt sig som hästen inte ska vara i. Lite säkerhetsavstånd.
#2 Tänk på att hästen ska kunna kräva sin personliga bubbla också.

hur menar du?

vad fick ni lära er då? kan du inte berätta lite?
Jag tränade med min häst :)
Eller jag började träna sen blev de mer och mer en del av allt vad vi gjorde :) Så kul och nyttigt tycker jag :D
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Vi fick lära oss att rygga.. o flytta inre bak ett steg i sidled liksom in under honom och ifrån mig.
har min dotter i knät så ja får skriva mer lite senare idag

Jag övar med min häst =)
#4 Om du ska få ha ett personligt space, varför ska inte hästen få ha det också?

jag har gått en snabbkurs på 3 dagar med lite grunder så som att stanna, backa och sånt. riktigt nyttigt! Peppe slutade med en hel massa dumheter på bara en förmiddag.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~