hagar.
Hur många timmar tillbringar era hästar i hagen resp. box under vinterhalvåret?
Hur stora är era vinterhagar? Antal hästar i samma hage?
Kallstall eller varmstall?

Min är ute nu ifrån 8-9 till 15-16 ungefär, dvs 7h?
Så rider inte jag ut eller är ute och går med henne så spenderar hon 17h i boxen.
Våra vinterhagar är.. ehum, jag är itne alls bra på mått, men de är bra storlek på, går där året runt och det är inte ens nu helt nerbetat i alla delar utav hagen. Ska egentligen gå 5 ston i hagen, men en utav dem är bara här vissa veckor och helger, större delen utav tiden inte här och den andra står i sjukhage mkt, så det är oftast tre.
Kallstall.

Japp är ute från c:a 7-18. Lite beroende på väder och när dem vill in.
Dem går i en 2, ½ hektar stor hage, vinterhage + sommarhage då. I Mars flyttar dem in i vinterhagen som är c:a ½ hektar.
Dem är 2 hästar Japp och min systers unghäst (Schrek)
Vet inte vad man ska kalla stallet? Kallstall tror jag. Är ungefär lika kallt/varmt i stallet som utanför.

våra är ute från 7-8 tills 15-17, när det är snö osv. annars är dom oftast ute till 19
ut 06.30, in närsomhelst mellan 18-20….. beror på när stallägaren "känner" för det…..
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
kallstall.. en stor häst och en ponny.. hagen de gåri nu är dryga 3 hektar.. när det blir lite blötare i marken går de in i en ren vinterhage på dryga 0,5 hektar..
ut 06:30 in vid 19 varierar beroende på vädret.. dock har de i år gått ute dygnet runt rätt länge.. har varit uppstallade ett par veckor..

Mina kommer ut mellan 7-8 och kommer in vid 16-17 på vardagarna när jag går i skolan. Annars rider jag på morgnarna då jag inte riskerar att det blir tidsbrist p.ga. mörkret. Då kommer dom ut vid 11 och kommer in vid 20 ungefär, beror på vädret också.
Min vinterhage är ganska stor, det är en liten vanlig hage på baksidan av stallet som nu saknar gräs helt sen har dom hela skogshagen att gå till. På helgerna får dom gå grannens mega-stora ängar :)

mina går forfarande ute även nattetid !!!
jag är nog sist kvar att plocka in dom….iaf här omkring. Men jag har bete och dom trivs ute, allt ät klart så jag kan ta in i stort sett när som helst
mina går ut mellan 7-8 på morgonen.kan bli lite senare på helger.kommer in nånstans mellan 16-18.så ca 8 timmar per dygn är dom ute.sen beror det på vad det är för väder.på sommaren så går dom ute dygnet runt.förutom denna sommar som vart då.dom har en stor vinterhage nu.
Våra pållar är ute från ca 8.00 - 21.30 + att dom är inne lite vid borstning före o efter ridning.

24 timmar lösdrift och har varmstall. Tre hästar och ca 1/5 hektar är vinterhagen på

#7 Näpp Lina du är inte sist…jag har t.o.m fölen ute ännu, dom ska dock in på Söndag, men stona går ute dygnet runt året runt, i vinterhagen har dom tillgång till stor lösdriftsbox, men den andvänder dom mest till toa
dom vill vara ute, så då får dom vara det, och vet ni vad?…jag har en bukett vitsippor på köksbordet, plockade dom i Shettishagen i dag, är det så varmt så dom blommar då tycker jag det är synd att ta in några hästar,hade det inte varit för att fölen är sålda och ska chippas o kollas av vet så hade dom fått gå i lösdriften dom oxå.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

under vintern är det ute från ca 9-20,30, alltså 11,5 timmar. inne resten. sen rids de flesta med så då får man ju dra bort ett par timmar från utetiden. de flesta här rider nämligen innan 20,30. vi har samma hagar året om. i min pålles hage går 4 inkluderat honom. i en annan går också 4 och i ponnyhagen går för tillfället 4 men de ska bli 6 stycken. sen är det lösdriften och där kommer det bara gå 2.
stallet räknas nog inte som kallstall, men det blir jäkligt kallt när hästarna är ute under dagen. men på morgonen när man komemr för att fodra och släppa ut så är det varmt, men då har ju 13 hästar stått och värmt upp det.

8 till 18.00
har 2 shettisar och en halvblodsföl på 1½.
D e kallstall som dem är inne i på nätterna för jag har ingen bra ligghall åt dem.
Vet inte hur stor hagen e men den duger bra till dem 3. fast den ena shettisen e till salu.
Hästarna på stallet där jag står är ute ca 8 timmar per dag. Finns både stora, jättefina hagar och rasthagar (av den större varianten). Hagen som min ponny går i är den största och är ca 800 m lång. I den finns det ytor att leka & springa på, lite berg och massor av skog. Kanonfin hage! :) Där går 8 valackar.

Vi har kallstall, dom går ut ca 12timmar om dagen.
Min ponny får tyvärr stå själv även denna vinter :(
Bråk istallet som vanligt så ena ägaren har tagit sina hästar i en hage å vägrar prata med någon annan, och dom andra tre är "bästa kompisar" och vill inte ha min häst med deras för dom säger att hon är elak mot dom, dock stämmer inte det! Bara för att dom e kompisar(ägarna)
Deras häst å min gick jätte bra tsm i sommras aldrig nå bråk inga sparkar lr blivit bitna :/ men dom hade bara med oss för att dom inte hade nån annan sommarhage
Tkr synd om min ponny :( Idioter till ägare ibland..

de ä ute i små lerhagar 10x25 m ca 9-5 
#11 - VA?! Vitsippor?! Nu?! :O Ooooh.. Skhauuuuneland, här kommer jag!! ;D
Ute mellan ca. kl. 7-8 till 17-18 någonting..

Min brukar komma ut runt halvåtta och komma in mellan 19-21.
Men jag har fortfarande mina hästar ute:) Men det får väll snart att bli dax att ta in dem om de nu eventuellt lovat snö till helgen (A)
Lyrik går ut med sina 3 kompisar (bara 4 i stallet) senast 8:30 på morgonen. In mellan 19-21.
Vet ej exakt hur stor hagen är, men hyfsat stor. Men tyvärr helt öppen. Har vindskydd i hagen, som Lyrik och hans flickvän okuperar mest. Lyrik som är äldst i hagen, har högst rang och bestämmer över de andra 3. 2 valacker, 2 ston.
Kallstall
Dygnet runt o året runt…=uteboxar…
vet inte storleken på hagarna men de är stora…det går 3 hästar där nu o har kallstall…