Stalltid?
Blev lite nyfiken på det här med hur mycket tid som ni spenderar i stallet varje gång ni är där. Var ute hos Bulan i lördags, och det tog lite mer än 2 timmar (plus resvägen på 20 minuter, så sammanlagt kanske 2 och en halv timme), vilket nog är ganska normalt för mig. Det beror ju lite på hur länge jag rider, men brukar väl spendera 45-50 minuter ridande, resten är mockning, förberedande av foder (kväll och morgon), samt det som tar längst tid är det här med hämta i hagen, rykta och sadla/tränsa och sen samma procedur omvänt efter ridningen. Samma sak skulle ju kunna gå på mindre tid, eller ta längre tid också beroende på om man måste skynda sig eller om man kan ta det lugnt, men runt 2 timmar är väl ungefär var det brukar ligga för mig i mitt "normala" tempo.
Hur länge åt gången brukar ni vara i stallet?

ca 2,5timmar inkl biltiden :) o då mockar jag samt rider, fixar mat o fyller höpåsar…
ibland är jag bara där kort stund, då jag bara mockar o fixar mat till henne(annars brukar alla hjälpas åt m höpåsar)
men runt 2-4 timmar /dag är jag i satllet

åker till stallet direkt efter skolan vid 4 och kommer hem 20.00.
på helgerna sticker jag oftast till stallet 10-12 och kommer hem igen 20.00. jag typ bor i stallet. jag ängnar så mycket tid åt min shettis som jag bara kan
.

Beror på vad man ska göra, men ibland lite för lång tid känns det som. vi är kanske 80% ungdomstjejer så det blir lätt att man fastnar och snackar "skit" tihi

Det är lite olika hur lång tid det tar i stallet. Ibland är jag där morgon till kväll och ibland en liten stund bara. Beror ju på att jag e gravid det är så olika. Men allt från 2 tim till 8-9 timmar.
jag mockar till mina tre och fixar foder och tr ut på morgonen (6 hästar) det tar ca 45v minuter. tar hästarna tre och tre så det går ju snabbt sen står två av hästarna på torv :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

När jag rider så minst två timmar, annars så allt från 5 min och uppåt.

Allt för mycket…
ca 3-4h vill det bli. Hon går så &#%¤#" långsamt från hagen nuförtiden så innan man hämtat henne därifrån och fått utrustningen på har det redan gått 1h. Ridning ca 1-2h, övrigt ½h och bilväg ½h tur och retur.
Ändå går det snabbare nu när jag inte behöver fixa eksemet. Snart kommer hon upp till lösdriften där hon blir hela vintern så då slipper jag iaf att gå så långt när jag ska söka henne som jag hamnar nu.

10 minuters resväg enkel resa. mockning och uppvägning av hö 15min. totalt 35 min utan ridning.
ska jag rida med så blir det ca 45 min borstning på/av med utrustning före och efter ridning. och ridturen, allt från 20 min till 2,5 timmar….
så då blir det 1 timma 10 min + själva ridningen.
Om jag rider tar det allt mellan 2-5 timmar beroende på vad jag gör (hoppar, rider ut, dressyr osv). Då exklusive restid på ca 20min tur & retur.
Om jag longerar, löshoppar, går promenad så tar det mellan 1-2 timmar exklusive restid.
Om jag bara pysslar och inte gör någonting speciellt så tar det runt ½-1 timma.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tar allt mellan 1 timma och uppåt i stallet. Beror på vad som ska göras och hur många vi är som åker upp. När jag är själv brukar jag sitta och mysa i stallet ett tag om jag har tid. Och då brukar det ofta bli mer än två timmar. :)
Bor praktiskt taget i stallet för tillfället och brukar åka upp flera gånger om dagen.
/Matilda
Ca.10 tim. +, övrig tid med övervakningskamera som pågår dygnet runt…

Ganska olika faktist, mellan fyra och fem timmar på vardagarna, har ju tre hästar och eget stall så det är ganska mycket jobb…
Men det gör ju inget, det är ju KUL!!!
hm, senaste gångerna har det tagit 2-3 timmar, och då rider vi inte :P men det blir lätt 45 min tjat när vi väl är färdiga med allt. men när jag är själv tar det nog inte lika lång tid.
kanske 1,5-2 ? svårt att säga..

3 timmar upp till en hel dag….

allt ifrån 10 minuter till 3-4 timmar
Brukar ta ungefär 3 timmar. Mocka, väga upp hösilage, kraft, borsta och rida. Rider i ca 1 timme. tar ungefär 15-20 min att cykla till stallet.
Det är olika! På fredagar är jag där kortast tid, då är jag där kanske 2 timme och 30 min bara och borstar på sköthästen och koller på dom två lektioner som är. På onsdagarna är jag kanske där mellan 5 och 6 timmar. Då åker jag dit direkt efter skolan och borstar på hästen och rider på kvällen. På lördagarna jobbar jag, så då är jag där kanske 7 timmar. Ibland mer om jag rokar upp på morgonen :P
/ Sara & Casper

Att mocka, fixa vatten hinkarna, fylla på kraft och grovfodefr tar för mig ca 45min.
Så alltid minst 45 min i stallet.
vanligtvis 2,5h eftersom jag sedan jobbar med henne, borstar å håller på med.
vardagarna ca 1-3 timmar
helgerna ca 2-4 timmar
De dagar jag varken rider eller tar in hästarna är jag där ca 30min. DÅ har jag mockat, tagit mat o hö o vatten.
Tar jag in hästarna oxå tar det ca 45min-1timme
Om jag rider tar det ca 2-3 timmar

hm, bor ju på gård.
så det skiftar väldigt mycket, vardagar så fixar mamma hästarna helt, jag behöver bara ta in Japp och fixa hans mat.
helger då sköter jag Japp själv.

Ca tre timmar. : )
2-3 timmar oftast när jag är hos Jazz.
2 timmar på ridskolan, 1 gång i veckan.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

ojdå.. allt från 1 timme till en hel dag.. har faktiskt varit i stallet ett helt dygn en gång då vi även sov där en natt.. =)

från 1½ h och uppåt.
//Mickan

några timmar åt gången.
#11 fick du tag på en till vettigt pris? hur har det gått?
"26 Japp, 2 500 spänn men kan då lagra info på datorn och även spela in på video….

3 -5 timmar. Tycker det är så kul att vara där upp. Tar 8 min för mig att komma dit.

ca 3 timmar på vanlig vardag och betydligt mer på lov och helg ^^, :)
Ca 1-2 timmar, då mockar, vatten och blanda mat, borsta av pållen. Ev fodring oxå om jag har det. Längre tid om jag ska tömköra/rida.
Ca 45 min - 1 timmes resväg dit med buss, 25 min med bil.

Ska jag bara mocka och göra mat så kanske 30 min annars från 1½ timme och uppåt :)