Ridolycka
I går dog en 22 årig flicka när hon var ut med sin häst här i våra trakter. www.jakobstadstidning.fi

vad hemskt!
Men hur kunde hon ha dött av att falla av hästen? Artikeln ger mycket lite info så det finns mycket att spekulera i. Funderar främst om det var någon form av sjukdomsattack? Eller kanske hästen ramla över henne…

Ser nu att detta var i Finland, hon är lika gammal som jag…
Ja,tycker också det verkar konstigt att dö ''bara'' för att hon ramlade av en häst 
Hon red ut ensam så ingen vet vad som hände.
Jag kände inte henne men känner till stallet och många som har hästar där.Det är så hemskt när något sånt här händer.Om man läser kommentarerna efter artikeln så verkade det som att hon var en duktig och kunnig ryttare. Men vi hade hård blåst här i går kväll,så kanske hästen blev skrämd av något.

Usch vad hemskt 
usch så tråkigt….
Om man slår sig på fel sätt så krävs tyvärr inte så mycket för att det ska gå åt pipsvängen när man åker av.
För ett antal år sedan var det en hoppryttare (högre skiktet) här i sverige som avled, om jag fattade saken rätt så knäckte h*n nacken mot hjälmens baksida (den gick ner en bit - vanlig modell då detta hände) och var död redan när h*n nådde marken.
Bara att beklaga, helt enkelt.
http://www.jakobstadstidning.fi/story.aspx?storyID=11386
Så slipper man leta.. ;)
Men usch.. :/ Tragiskt!! :S

uch vad hemskt, men det är så lätt hänt att råka illa ut, så det gäller att bara vara så försiktig man kan och ha hjälm och ridväst, men ibland hjälper inte ens det,! Men mer kan man ju inte göra , tyvärr…

ridlärarens barn på ena ridskolan jag red på skadade sig allvarligt och ingen vet vad som hände.

här var det en 8 årig tjej som avled när hon red i skogen på en ridskolehäst tillsammans med sin mamma som gick och ledde. var bara 3 år sen
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~