Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 605 ggr
jennie-w
0

Fodervärdsfråga - veterinärbesiktning

Om jag lämnar en häst på foder, tycker ni att hästen ska veterinärsbesiktas när jag lämnar den eller ska man vänta till ev köp?

Har funderat på det, givetvis så ar det ju en säkerhet att göra det före, men om fodervärden ångrar sig och inte vill köpa hästen sen så känns det som att man kostat på besiktningen i onödan. Och man kanske blir tvungen att göra en ny besikning om hästen ska säljas när man får tillbaka den.

Vad tycker ni?

Mangis
0

Fast det är ju inte helt fel att ha gått igenom hästen även om den inte säljs, för då får du ju tillbaka den eller så lämnas den vidare. Alltid bra att ha något att jämföra med då.

fridak
0

hästen jag tog på foder besiktigades inte men han hade inte hunnit med så mkt i sitt liv och ägaren sa att han inte hade varit skadad och jag trodde henne. hästen har inte haft några skador eller diffusa problem av ngt slag under tiden jag haft honom. Men jag har honom bara för skogsmulleridning, hade jag varit satsande tävlingsryttare så hade det nog varit bra för att se att hästen verkligen är okej.

Zahara
0

alltid besiktiga innan fodervärd oxå! tänk om hästen visar skada sen då kn du bevisa att den var fisk vid avlämnandet och att det är fodervärden som är skyldig (och betalningsskyldig) till att ersätta! var noga med att använda smma vet och att den besiktigas innan avfärd på båda ställena!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus